حالت تاریک
امام جمعه دالاهو مطرح کرد:

فرهنگ‌های شیطانی و دورکردن زنان از جایگاه واقعی‌شان

فرهنگ‌های شیطانی و دورکردن زنان از جایگاه واقعی‌شان

امام جمعه دالاهو با بیان اینکه ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ‌های مهاجم و شیطانی زن را از زن بودن و مادر بودن دور می‌کنند، گفت: جوامع بشری، جایگاه واقعی و مولفه‌هایی را که یک زن باید داشته باشد، به خطر می‌اندازند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دالاهو، ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو و مناسبت‌های گذشته، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره حضرت زهرا (س) عبارتی عمیق به‌کار بردند که گام مهمی در شناخت شخصیت آن حضرت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب فاطمی، افزود: حضرت زهرا (س) الگویی هستند که باید حفظ شوند و البته تفاوت این الگو با سایر الگوها در این است که ایشان مادر همه الگوها هستند.

امام جمعه دالاهو با بیان اینکه خداوند متعال به رضای حضرت زهرا (س) راضی و از خشم ایشان خشمناک است، ابراز داشت: اکنون در جامعه ما دو نوع اسلام وجود دارد که یکی به تعبیر امام راحل اسلام آمریکایی و دیگری اسلام ناب محمدی است و دو نوع شیعه انگلیسی و محمدی هم داریم.

وی با بیان اینکه ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ‌های مهاجم و شیطانی زن را از زن بودن و مادر بودن دور می‌کنند، گفت: جوامع بشری، جایگاه واقعی و مولفه‌هایی را که یک زن باید داشته باشد، به خطر می‌اندازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان پرچم سقیفه را علم کردند که البته نفاق نیز در آن زمان نمایان شد به نحوی که حق و باطل را با یکدیگر در آمیختند و به خورد مردم دادند و با این شیوه شیطان به مردم مسلط شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) میان دو جاهلیت مبعوث شد، تصریح کرد: در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، دشمنان به جنگ با امام علی (ع) پرداختند و قرآن را به جنگ آوردند اما تنها کسی که در میدان مبارزه می‌توانست از پس معرکه بیرون بیاید زهرای اطهر (س) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی با بیان اینکه افتخار شیعه بودن ما به وجود حضرت زهرا (س) و خطبه فدکیه است، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) برای همگان افتخار رهبری و مدیریت داشت و شرایط آن زمان امام علی (ع) به گونه‌ای نبود که از حقایق دفاع کند اما حضرت زهرا (س) از این حقایق دفاع کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از