حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی:

قانون جهش تولید در دانشگاه‌ها اجرایی شود

قانون جهش تولید در دانشگاه‌ها اجرایی شود

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بر لزوم اجرایی‌شدن ماده ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید در دانشگاه‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان تأکید کرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ محمدنبی احمدی امروز یکشنبه در رویداد بزرگ مردمی اشتغال استان کرمانشاه که در سالن همایش‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تولید محصولات کشاورزی، صنعت، دارای چاه نفت و پالایشگاه و همچنین از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است.

وی با طرح این سئوال که چرا استان کرمانشاه دارای رتبه بالای بیکاری است، افزود: این در حالی‌ است که دانشگاه رازی دارای رتبه سوم مهارت‌آموزی در کشور است اما  فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند بر گلوگاه‌های اصلی مشاغل سوار شوند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه به طرح بورسیه شغلی اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که حائز رتبه‌های برتر هستند می‌توانند در حین تحصیل به طور رسمی با بخش‌های صنعتی معرفی شده فعالیت و همکاری داشته باشند.

احمدی گفت: در قالب طرح بورسیه شغلی دانشجویان ۴۰ واحد را متناسب با واحد صنعتی که بورسیه شده‌اند می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: سال گذشته طی قراردادی که با وزارت علوم منعقد شد دانشجویانی در چهار رشته شیمی، زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیک برای ورود به کارخانه‌ها و صنایع آموزش دیدند‌.

احمدی خطاب به استاندار و سایر مسئولان با تأکید بر اینکه دانشجو نیاز به حمایت دارد، گفت: ماده ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید که درباره همکاری با معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان است باید اجرایی شود.

ضرورت ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه 

در ادامه این نشست، عزیز نوری نیز اظهار داشت: تنها ارگانی که در حیطه مهارت‌آموزی مشغول فعالیت است سازمان فنی و حرفه‌ای است که مدرک آن اعتبار بین‌المللی دارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی و اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت هستند، افزود: در همه رشته‌ها آموزش دوره‌ مهارت‌آموزی وجود دارد.

وی تصریح کرد: امسال در برنامه داریم تا سهم بیشتری از آموزش‌های مهارتی به توانمندسازی فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه‌ها اختصاص دهیم.

نوری گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۰ دانشجو برای ورود به صنایع پتروشیمی در سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه آموزش دیدند و مهارت‌های لازم را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموزان باید در جریان برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی مراکز فنی و حرفه‌ای قرار گیرند، ترغیب شوند و همچنین در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه تلاش کنیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از