حالت تاریک
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

لزوم ایجاد فضای مثبت در استان کرمانشاه

لزوم ایجاد فضای مثبت در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی باید برای شادابی و نشاط جامعه تلاش کنند از لزوم ایجاد فضای مثبت در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، محمدطیب صحرایی امروز یک‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی؛ اظهار داشت: برنامه‌های ایجابی و تولیدی را باید به صورت حداکثری ببینیم اما باید مراقب باشیم که به هیچ عنوان، به دو قطبی شدن در جامعه دامن نزنیم.

 استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بنای اصلی را باید بر ایجاد فضای مثبت و کار فعال بگذاریم و خواهش داریم که مجموعه‌های مختلف در چگونگی تبلیغ و اعزام، دو قطبی ایجاد نکنند که مذهبی‌ها با دیدن این تصویر دچار یک حس ناخوشایند شوند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه بیان کرد: فضای موجود فضایی است که قالب مردم خلاف شیطنت‌هایی که توسط معاندان صورت می‌گیرد این ذهنیت را دارند که حرمت ایام خاص باید گرفته شود و ما در سال‌های اخیر هم شاهد بوده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: باید بنا را بر کار تولید، مولد و فعال گذاشت و از طرف دیگر هم باید مراقب دوگانه‌سازی‌ها که قطعاً به آن دامن زده خواهد شد، باشیم.

برگزاری اجتماع  عزاداران حضرت علی(ع) در کرمانشاه 

علی شعبانی نیز در این نشست، اظهار داشت: زمانی ما می‌توانیم اثربخشی را اندازه‌گیری کنیم که هم‌سویی اقدامات با اهداف را داشته باشیم، یعنی اگر اهداف شورای فرهنگی استان را در نظر می‌گرفتیم و مصوبات به تفکیک مشخص می‌شد اکنون می‌توانستیم اعلام کنیم که برای اهداف مختلف چه مصوباتی انجام شده است و نقشه راه کاملاً مشخص بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان کرمانشاه تأکید کرد: با توجه به اینکه فضای شورای فرهنگی استان یک فضای نخبگانی است در جلسات باید مشخص شود که کدام بخش‌ها مورد غفلت واقع شده و چه بخش‌هایی کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است و باید بر چه نقاطی تمرکز کنیم. 

وی در ادامه افزود: دبیرخانه شورای فرهنگی استان وظیفه دارد که مباحث و اهدافی که باید روی آن‌ها تمرکز کنیم مشخص کند و به اطلاع اعضای شورا برساند، آن وقت می‌توانیم اثربخشی شورا را در اقدامات اندازه‌گیری کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان کرمانشاه گفت: ۱۳ فروردین‌ماه با ۲۱ ماه رمضان مصادف شده که چند وقتی است دغدغه این موضوع را داریم که ۱۳ فروردین‌ماه، روز شهادت امیرالمومنین(ع) را تحت تاثیر قرار ندهد.

شعبانی عنوان کرد: با مسئولان هیئت‌های مذهبی جلساتی برگزار شده که یک حرکتی در استان شکل بگیرد و برنامه‌ریزی کردیم که مثل سال‌های گذشته پیاده‌روی و راهپیمایی عزاداری داشته باشیم و وظیفه خودمان را در قبال امیرالمومنین(ع) انجام دهیم.

شعبانی تأکید کرد: مجموعه‌های فرهنگی و عزیزانی که ظرفیت‌هایی را تحت اختیار دارند ازجمله هیئت‌های مذهبی به طور کلی و مساجد، برای این موضوع فعال شوند؛ چراکه هرچقدر برنامه‌ها قوی‌تر اجرا شود فضا را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و مردم نیز این حرمت‌ها را درک کرده و مراعات خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: تبلیغات و اطلاع‌رسانی این موضوع هرچقدر قوی، گسترده و دقیق‌تر انجام شود، قطعا آسیب کم‌تر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از