حالت تاریک
مسئولان درمان کرمانشاه پزشکی‌هسته‌ای مراکز دولتی را دریابند؛

لزوم توجه به بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام‌علی کرمانشاه

لزوم توجه به بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام‌علی کرمانشاه

دیده نشدن مشکلات موجود در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام علی(ع) و عدم تمرکز کافی بر حل این چالش‌ها احتمال تعطیلی این مرکز و انتقال آن به بخش خصوصی را افزایش می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ ایجاد برخی از مشکلات در نظام سلامت موجبات نارضایتی عمومی در جامعه را فراهم خواهد کرد موضوعی که مصداق بارز آن در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام علی (ع) برای مردم ملموس است.

در حوزه سلامت عموم مردم متحمل هزینه‌های سنگینی در این شرایط بد اقتصادی هستند و تنها روزنه امید افراد کم‌برخودار، وجود مراکز درمانی دولتی است که نقش بسیار مهمی در سلامت عموم مردم دارند اما چرا صفوف بخش خصوصی طولانی‌تر است؟

چرا مردم از دالان‌های درمانگاه‌های دولتی به سمت بخش‌های خصوصی فرستاده می‌شوند؟ آیا هدف کسب سود بیشتر برای بخش خصوصی است یا موانعی وجود دارد که راه را بر به‌کارگیری سرمایه‌های شخصی در بخش‌های دولتی و همچنین ماندگاری پزشکان متخصص در این بخش بسته است؟

اگر دانشگاه علوم پزشکی بتواند مطالبات کلنیک‌های ویژه را که درحال ارائه‌ی خدمات تخصصی با تعرفه‌های دولتی هستند به موقع پرداخت کند ما شاهد انتقال این پزشکان متخصص و سرمایه‌های به‌کارگرفته شده در این واحدها به خارج از مراکز تشخیصی و درمانی دولتی نخواهیم بود،
به همین دلیل باید مسئولان ما نگاه ویژه‌ای به این مراکز برای ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر  داشته باشند.

انتقال بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام علی (ع) سبب نارضایتی عمومی می‌شود

بابک نظری؛ مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: رشته پزشکی‌هسته‌ای دارای اهمیت خاصی است و یکی از ارکان تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان تخصصی قلب امام علی (ع) به‌عنوان یک مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی، مجهز به این بخش بوده و با تمام ظرفیت و توان در حال انجام خدمات و سرویس‌دهی به بیماران و خدمات آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش هیأت رئیسه و پیگیری‌های گروه پزشکی‌هسته‌ای پیشرفت‌هایی  در این زمینه مانند راه‌اندازی پت‌اسکن صورت گرفته و همچنین با همت کادر مدیریتی جدید بیمارستان امام علی (ع) بسیاری از مشکلات پیشین به صورت ملموس حل شده اما کماکان مشکلاتی را در حوزه تخصیص بودجه برای این بخش و تأمین نیروی انسانی پیش رو داریم که مخل کار مجموعه و سبب کاهش بازدهی آن شده است.

نظری با اشاره به جایگاه استان کرمانشاه در رشته پزشکی‌هسته‌ای، تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تنها دانشگاهی است که در سطح ایران رشته کارشناسی پزشکی‌هسته‌ای دارد و برای کل کشور کارشناس پزشکی‌هسته‌ای تربیت می‌کند لذا وجود این بخش از همین نظر بسیار مهم است.

مسئول فنی بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه گفت: بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام علی (ع) علاوه بر سرویس‌دهی آموزشی و پژوهشی به دانشجویان این رشته، به دانشجویان رشته تخصصی قلب و عروق نیز خدمات می‌دهد که با رفع مشکلات مربوطه در این حوزه می‌توانیم خدمات بهتری را به هم‌شهریان خود ارائه دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با عنایت ویژه مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی این خدمت‌رسانی پایا خواهد بود و این خدمات در بخش دولتی می‌تواند ادامه‌دار باشد و حتی ارتقاء پیدا کند چرا که مجموعه ما علاوه بر مشکل مالی که در رأس قرار دارد، درگیر مسائل تأمین نیرو و کمبود امکانات است که قطعاً این مشکلات هم با تأمین مالی قابل حل خواهد بود.

مدیر گروه پزشکی‌هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اذعان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه و کشور در شرایط ویژه تحریمی قرار دارد که موجب نابه‌سامانی در اوضاع اقتصادی شده شرایط کاملاً قابل درک است و ما همواره تلاش کردیم که در این عرصه دست‌گیر دولت برای خدمت به مردم باشیم، اما از طرفی انتظار می‌رود به دلیل حساسیتی که مراکز پزشکی‌هسته‌ای دارند مورد عنایت ویژه قرار گیرند.

نظری در راستای انعکاس مشکلات به دانشگاه و بررسی‌های آن، اظهار داشت: جلساتی با مدیران دانشگاه داشته‌ایم اما متأسفانه همچنان این بخش با مشکلات مهمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وی در ادامه افزود: مشکل پرداخت مطالبات در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و کاملاً طبیعی است، حتی در تمام سطوح کشوری هم شاهد هستیم؛ اما با توجه به شرایطی که مرکز پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام علی (ع) دارد و دانشگاه علوم پزشکی از آن مطلع است انتظار کمک و توجه بیشتری می‌رود.

 عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تأکید داشت: ما از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که جلساتی را تشکیل داده و مسائل و مشکلات مربوط به این بخش را با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهد چرا که با علم به این قضیه و حساسیت آن، این موضوع در حاشیه قرارگرفته و توجه خاصی به آن نمی‌شود.

مسئول فنی بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان امام علی(ع) عنوان کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات بخش پزشکی‌هسته‌ای با توجه به آمار خدمات‌دهی و بازدهی خوبی که دارد متعلق به بخش خصوصی بوده اما به دلیل اینکه بیمارستان امام علی(ع)، بیمارستان دولتی است با تعرفه دولتی درحال خدمات‌دهی به بیماران است که همین امر کمک زیادی به مردم این استان بوده و بدین خاطر از مسئولان انتظار می‌رود که توجه خاصی به این موضوع برای عدم تعطیلی این بخش و انتقال آن به خارج از مجموعه دولتی داشته باشند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تعرفه‌های بالای پزشکی به‌صورت آزاد، انتقال این بخش از مجموعه دولتی به بخش خصوصی در این شرایط نامطلوب اقتصادی مطمئناً موجب نارضایتی عمومی و اعمال فشار سنگین مالی بر بیماران خواهد شد که امیدواریم تدابیر لازم برای رفع این مشکل از سوی مسئولان صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ با توجه به اهمیت بخش پزشکی‌هسته‌ای بیمارستان دولتی امام علی(ع) و در راستای کاستن از بار مالی هزینه‌های درمان بیماران، عنایت ویژه مسئولان به این بخش ضروری است مبادا استمرار این شرایط سبب محرومیت بیماران از تعرفه‌‌های دولتی این خدمات شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از