حالت تاریک
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم قرائت دعای سلامتی امام زمان در ۲۳رمضان

لزوم قرائت دعای سلامتی امام زمان در ۲۳رمضان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: برای شب سوم قدر گفته شده که به صورت نامحدود دعای سلامتی امام عصر(عج) خوانده شود و این سفارش ویژه‌ای از شواهد خاص برای شب بیست‌ و‌ سوم رمضان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه ربیع‌القرآن و نزول قرآن است، اظهار داشت: در شب‌های قدر این ماه مبارک که طبق روایت سه شب را مشخص کردند و حکمت است که مردم در این سه شب احیا بگیرند تأکید بیشتر بر شب سوم یعنی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به روایات موجود در رابطه با اعمال شب‌های قدر، عنوان کرد: در برخی از روایات آمده است که در شب اول مقدرات مشخص شده، در شب دوم تثبیت و در شب سوم امضاء می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن دقت ویژه شود بحث قرآن به سر گرفتن است، چرا که خداوند را به قرآن قسم می‌دهیم و آن را به سر می‌گیریم و به همراه آن خداوند متعال را به ۱۴ معصوم قسم می‌دهیم و این در واقع یکی از تفاسیر عملی نسبت به روایت مشهور حدیث ثقلین است.

 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در رابطه با حدیث ثقلین می‌فرمایند اهل بیت و قرآن هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند که برخی از بزرگان دینی به این مضمون تعبیر کردند آنها دو چیز نیستند بلکه یک حقیقت در دو لباس هستند؛ یک لباس کتبی و لفظی قرآن کریم که در دست ماست و دوم وجود نازنین امام هر زمان، که در زمان ما وجود امام عصر(عج) است.

 

 

وی اذعان کرد: در شب‌های قدر یکی از کارهایی که باید انجام شود، ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) است البته بسیاری از اعمال برای شب قدر و شب بیست‌ و سوم رمضان از دیگر شب‌ها بیشتر است به ویژه قرائت سوره‌های دخان، رم و عنکبوت که به صورت ویژه تأکید شده و برای این شب گفته شده که به صورت نامحدود دعای سلامتی امام عصر(عج) خوانده شود و این سفارش ویژه‌ای از شواهد خاص برای شب بیست‌ و‌ سوم رمضان است که برای دو شب دیگر وجود نداشته است.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی با توجه به آیات و روایات موجود، تأکید کرد: طبق آیات و روایات مرتبط با شب‌های قدر گفته شده در شب بیست و سوم رمضان خود قرآن یعنی آنچه از مقدرات عالم و اصل قرآن وجود دارد برای شروع بر قلب ولی‌الله نازل خواهد شد و اگر این اتفاق بیفتد ما باید فراوان دعای سلامتی امام زمان(عج) بخوانیم و همیشه دعاگوی ایشان از درگاه خداوند متعال باشیم که جامعه اسلامی زیر سایه مبارک ایشان بتوانند به کمال و سعادت برسد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از