حالت تاریک
تقارن رمضان و نوروز را به‌فال نیک بگیریم؛

رمضان فرصتی برای پیمودن ره ۱۰۰ساله در یک‌شب

رمضان فرصتی برای پیمودن ره ۱۰۰ساله در یک‌شب

ماه رمضان فرصتی برای پیمودن ره ۱۰۰ساله در یک شب است که باید با همه وجود قدردان این ضیافت الهی بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ماه مبارک رمضان پس از ماه‌های رجب و شعبان نهمین ماه قمری است که از واژه «رَمَض» به معنای شدّت حرارت، حرارت سنگ بر اثر شدّت حرارت خورشید آمده و به معنای سوزانیدن است زیرا گناهان را می‌سوزاند. 

در ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی به روی بندگان گشوده می‌شود تا مسلمانان بتوانند از این فرصت ویژه برای دستیابی به رحمت و مغفرت الهی استفاده کنند و این ماه فرصتی برای بندگی و ارتباط بیشتر با خداوند متعال است. 

این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته می‌شود و مسلمانان از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نام می‌برند در واقع ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و تزکیه معنوی مؤمنان بوده و در این ماه کوچکترین کارهای بندگان اجر و ثواب بزرگی دارد. 

خداوند متعال در سوره بقره و آیه ۱۸۵ می‌فرماید ماه رمضان، ماهی است که قرآن در آن نازل شده، قرآن کتابی است که هدایتگر مردم همراه با دلایل روشن هدایت و وسیله تشخیص حق از باطل است، پس هر کسی از شما که این ماه را دریابد، باید روزه بگیرد و آن کسی که بیمار یا در سفر باشد، روزهای دیگری را به همان تعداد روزه بگیرد. 

مقام معظم رهبری با اشاره به ماه رمضان می‌فرمایند: گرفتاری زندگی، گرفتاری معاش، گرفتاری امور شخصی، گرفتاری اهل و اولاد، و انواع گرفتاری‌ها مانع می‌شود که ما به خودمان آن چنان که شایسته است، برسیم لذا یک ماه رمضان را که خدای متعال قرار داده فرصت مغتنمی است، این ماه را از دست ندهید، مقصودم این است که اگر نمی‌توانیم به‌طور دائم در حال مراقبت و ساخت‌وساز خودمان باشیم، اقلاًّ ماه رمضان را مغتنم بشماریم. 

 

ماه رمضان تمرینی برای ترک معصیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در گام نخست باید ماه مبارک رمضان را به امت اسلامی تبریک گفت زیرا ماه رمضان جایگاه بالایی را دین اسلام دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه گفت: بالاترین توصیف در مورد ماه مبارک رمضان در منابع دینی خطبه معروف شعبانیه پیامبر اکرم (ص) است که رسول خدا پیام وحی مبنی بر واجب شدن روزه را به مسلمانان ابلاغ کردند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ایرانی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) تعابیر ویژه‌ای را برای ماه مبارک رمضان ذکر می‌کنند که از آن به عنوان ماه خدا یاد می‌کنند و خطاب به مردم بیان می‌کنند که‌ای مردم به مهمانی خدا دعوت شده‌اید. 

وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه برکت، رحمت و مغفرت الهی است و در این ماه قرائت یک آیه برابر با ختم قرآن، خوابیدن روزه‌دار معادل عبادت و نفس کشیدن ثواب ذکر و تسبیح الهی را دارد. 

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند که مسلمانان در ماه رمضان از حیله و مکر شیطان در امان هستند و این فرصت ویژه‌ای برای دستیابی به مقام قرب الهی است و البته بهترین عمل در بیان پیامبر اکرم(ص) گناه نکردن است. 

 

ماه رمضان فرصتی برای تکامل معنوی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: ماه رمضان بزرگترین ماه الهی است که خداوند آماده پذیرش روزه‌داران و مؤمنان است زیرا در این ماه درهای آسمان به روی مؤمنان گشوده می‌شود. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ماه رمضان فرصتی برای طلب مغفرت، غفران الهی و تکامل معنوی انسان است که انسان‌ها می‌توانند از آن برای خودسازی استفاده کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: در طول سال انسان‌ها درگیر زندگی روزمره خود می‌شوند و ماه رمضان فرصتی برای توجه بیشتر به فرضیه نماز، تلاوت قرآن و دستگیری از ایتام و نیازمندان است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی با چند توصیه برای اعمال ماه رمضان، تاکید کرد: مؤمنان می‌توانند از ماه مبارک رمضان برای تلاوت بیشتر قرآن، دعا و نیایش و شب‌زنده‌داری به ویژه در سحرهای این ماه مبارک استفاده کنند زیرا این اعمال می‌تواند آغازگر یک تعهد با پروردگار برای یک تحول عظیم باشد. 

وی با اشاره به اجرای طرح مسطورا، اضافه کرد: این طرح قرآنی با همکاری تمام دستگاه‌ها در حال اجرا است و بناست در روزهای ماه رمضان ارتباط ویژه‌ای با ۳۰ آیه قرآن داشته باشیم و در اصل فرصت بیشتری برای تدبر و تعقل در کلام وحی فراهم شود. 

 

دستورات قرآن کریم گره‌گشای مشکلات مؤمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر قوره‌جیلی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ثواب قرائت یک آیه قرآن کریم برابر ختم کل قرآن بیان شده و این ماه فرصت مغتنمی برای ارتباط بیشتر با کلام خداوند است. 

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: قرآن کریم بهترین برنامه زندگی برای انسان‌ها ارائه می‌دهد و پیروی از این دستورات سعادت را درپی دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قوره‌جیلی افزود: در استان کرمانشاه نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی، محافل مختلف انس با قرآن کریم برنامه‌ریزی شده که در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و روزانه یک جزء از قرآن کریم در حسینیه شهدای سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) به صورت زنده جزءخوانی و از استانی زاگرس پخش می‌شود. 

وی تاکید کرد: یکی از طرح‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی نیز اجرای طرح مسطورا است که به صورت کشوری در حال اجرا است و هدف آن توجه به مفاهیم کتاب آسمانی است. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ماه رمضان ظرفیتی بزرگ برای خودسازی محسوب می‌شود که درک آن مسیر سعادت را تضمین می‌کند پس انتظار می‌رود با همه توان درصدد بهره‌برداری حداکثری از این فرصت برآییم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از