حالت تاریک
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

ارتقاء پنج پله‌ای فضای کسب و کار

ارتقاء پنج پله‌ای فضای کسب و کار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ تورم نیز در استان بهبود داشته است، گفت: علاوه بر این‌ها فضای کسب و کار ۵ پله نسبت به گذشته ارتقاء داشته است..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، عبدالوحید محمدی امروز دوشنبه در همایش کسب و کار که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه برخی کرمانشاه را با جمله نمی‌توانیم و نمی‌شود به دیگران نمایش می‌دهند و چنین وانمود می‌کنند که کرمانشاه در شاخص‌های بد جزو استان‌های برتر است اما طبق آمارها در ۹ ماه گذشته شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بودیم.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: در فصل بهار امسال وضعیت کرمانشاه از لحاظ شاخص بیکاری از رتبه یک به رتبه ۷ رسیده است که این امر واقعا بی سابقه بوده زیرا ما چندین سال در میان استان‌ها رتبه یک بیکاری را داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه در تابستان امسال سرعت نرخ کاهش بیکاری در استان ۳ برابر میانگین کشوری بوده است، گفت: نرخ تورم نیز در استان بهبود داشته است علاوه بر این‌ها فضای کسب و کار ۵ پله نسبت به گذشته ارتقاء داشته است.

 

محمدی تصریح کرد: پس با حذف جمله «ما نمی‌توانیم» باید بگوییم «ما می‌توانیم» و باید توانایی‌های خود را به همگان اعلام کنیم، در اوایل انقلاب استان کرمانشاه ۵ واحد صنعتی داشت اما هم اکنون بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی در استان فعالیت دارند پس توانایی‌های زیادی در استان کرمانشاه وجود دارد.

 

وی گفت: موفقیت‌های به دست آمده در سایه همکاری و همدلی همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی محقق شده است و ما نتیجه این همدلی را هم اکنون در سطح استان می‌بینیم.

 

این مسئول گفت: تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی باید در کنار هم باشند تا بتوانیم شاهد یک خروجی مناسب باشیم خوشبختانه این همیاری و همکاری در کرمانشاه اتفاق افتاده است و این حرف جنبه تبلیغاتی ندارد.

 

محمدی افزود: دستاوردهای استان نه تنها باید مکرراً بازگو شوند بلکه تکرار این دستاوردها واجب نیز هست  تلاش و موفقیت صنایع مشاغل و شرکت‌ها در کرمانشاه باعث افتخار و غرور ما در کشور است ما به دستاوردهای جوانانمان افتخار می‌کنیم و به آنها می‌بالیم هرچه این دستاوردها را سطح کشور بیشتر به نمایش بگذاریم امید را بیشتر در دل مردم ایجاد می‌کنیم.

 

وی اذعان داشت: الگوسازی از جوانان استان در سطح کشور بسیار مهم است با این کار راه‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان مشخص می‌شوند.

 

محمدی خاطرنشان کرد: کارهایی که در سطح استان ارائه می‌شوند به عنوان دستاورد در سطح ملی شناخته می‌شوند اما در کرمانشاه متاسفانه دو نقطه ضعف وجود دارد یکی عدم ایجاد ارتباط مناسب و دیگری عدم تبلیغات مناسب است.

 

وی تاکید کرد: کارهای خوب باید به همه معرفی شوند و در این زمینه متاسفانه کم کاری شده است.محمدی گفت: تقویت، تبیین و تشویق فاکتورهایی همچون اراده قوی، انتقال تجربه، ایجاد انگیزه، ایجاد نشاط و امید نه تنها باید در دستور کار ما قرار بگیرد بلکه باید جزو واجبات باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما ادعا نداریم که می‌توانیم از بخش‌های مختلف حمایت ۱۰۰ درصدی کنیم اما می‌توانیم با همکاری و کمک در راستای پیشرفت استان قدم برداریم.

 

محمدی ادامه داد: ما دست بخش خصوصی را می‌بوسیم بارها گفته‌ام که ما در جنگ اقتصادی هستیم و در خط مقدم این جنگ بخش خصوصی قرار دارد و خدمت به آنها را نیز جزو وظایف خود می‌دانیم.

 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش ارتباطات و هماهنگی‌ها و استفاده از توان یکدیگر استان کرمانشاه را به نقطه مطلوب و جایگاه واقعی خود برسانیم.

ارتقاء پنج پله‌ای فضای کسب و کار

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از