حالت تاریک
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

مسمومیت ۵ کرمانشاهی با مصرف قارچ‌های سمی

مسمومیت ۵ کرمانشاهی با مصرف قارچ‌های سمی

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با وجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر و آموزش‌های داده شده اما مصرف قارچ‌های خودرو در بین برخی از شهروندان کرمانشاهی همچنان وجود دارد و تاکنون پنج نفر دچار مسمومیت شده‌اند.

 

مسعود قلعه‌سفیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در سطح استان کرمانشاه و مساعدشدن شرایط آب و هوایی، رویش قارچ کوهی وحشی افزایش پیدا کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با وجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر و آموزش‌های داده شده اما متاسفانه مصرف قارچ‌های خودرو در بین برخی از شهروندان کرمانشاهی همچنان وجود دارد. 

قلعه‌سفیدی گفت: تاکنون و طبق گزارش‌های ارسالی در مرکز اورژانس کرمانشاه تعداد پنج نفر از همشهریان با مصرف قارچ وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد چهار نفر از آنها در بیمارستان شهدای هرسین و یک نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه بستری هستند.

قلعه‌سفیدی خاطرنشان کرد: شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی از قارچ‌های سمی توسط افراد بسیار مشکل و حتی غیرممکن است و لذا مصرف خودسرانه سبب بروز مسمومیت‌های گوارشی در افراد می‌شود.

وی در خصوص علائم مسمومیت گوارشی ناشی از مصرف قارچ های سمی، گفت: اگر مردم پس از مصرف قارچ دچار تهوع، استفراغ، سرگیجه دل درد، کاهش سطح هوشیاری، ضعف عضلانی، تشنج و زردی شدند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا دچار نارسایی کبد نشوند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تأکید بر اینکه مردم از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند، گفت: همشهریان توصیه‌های کارشناسان بهداشت را جدی بگیرند و از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی شده در مراکز معتبر فروش استفاده کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از