حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

مشارکت ۳۱.۵ درصدی کرمانشاهیان در انتخابات

مشارکت ۳۱.۵ درصدی کرمانشاهیان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری طی روز ۱۵ تیرماه از مشارکت ۳۱.۵ درصدی کرمانشاهیان در دور نخست خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت‌احوال استان کرمانشاه یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که ۳۱.۵ درصد در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر معادل ۳۱.۵ درصد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند.

شعبانی تصریح کرد: همچنین از مجموع آرای مأخوذه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رأی صحیح و ۲۶ هزار و ۹۵۵ رأی باطله در صندوق‌های اخذ رأی وجود داشته که ۵۱۷ هزار و ۱۶۱ برگ تعرفه نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس آرای صحیح مأخوذه پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رأی، جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رأی، قالیباف ۷۶ هزار و ۳۹۳ رأی و پورمحمدی ۴ هزار و ۶۰۸ رأی در استان کرمانشاه به خود اختصاص می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: سنقروکلیایی ۴۰.۵ درصد، کنگاور ۳۴.۲۳ درصد، صحنه ۳۱.۷۲ درصد، هرسین ۳۴.۸۲ درصد، پاوه ۲۷.۷۹ درصد، جوانرود ۲۰.۹۴ درصد، روانسر ۲۲.۸۸ درصد، ثلاث‌باباجانی ۲۶.۲۳ درصد، اسلام‌آباد‌غرب ۳۳.۲۸ درصد، دالاهو ۲۷.۱۱ درصد، قصرشیرین ۳۱.۲۹ درصد، سرپل‌ذهاب ۳۷.۷۶ درصد، گیلانغرب ۵۰.۳۴ درصد و کرمانشاه ۲۹.۹۲ درصد در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

شعبانی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را به‌صورت همزمان در این دوره نداشتیم و مردم طی سه ماه گذشته در دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک دوره ریاست‌جمهوری شرکت کردند که این رویداد مهم ملی با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها طی ۴۰ روز برگزار شد.

وی افزود: همچنین با توجه به زمان برگزاری انتخابات دانشجویان نیز در محیط دانشگاه حضور ندارند و فضای شور و نشاط انتخابات در دانشگاه‌ها مهیا نیست و مناظرات انتخاباتی می‌تواند با بیان برنامه‌ها به گرم‌تر شدن تنور انتخابات کمک کند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: هیچ مشکلی در حوزه اجرا و تأمین زیرساخت‌های برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نداریم و تاکنون هیچ مشکلی برای برگزاری تجمعات وجود ندارد این مراسم‌ها توسط خود ستاد کاندیداها انجام می‌گیرد.

شعبانی بیان کرد: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی ستادهای انتخاباتی کاندیداها شاهد حضور آقایان پزشکیان و جلیلی در استان کرمانشاه خواهیم بود و مدیران می‌توانند خارج از زمان فعالیت اداری در محیط‌های تبلیغاتی حاضر شوند.

وی افزود: مجریان انتخابات در برگزاری انتخابات بی‌طرف هستند و سلامت انتخابات برای مجریان انتخابات حائز اهمیت است زیرا شبکه‌های تلویزیونی بیگانه با زیر سئوال بردن کاندیداها در پی تخریب انقلاب اسلامی و یأس و ناامیدی مردم هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از