حالت تاریک
نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس:

مشکل تصفیه‌خانه هرسین باید حل شود

مشکل تصفیه‌خانه هرسین باید حل شود

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل تصفیه‌خانه هرسین باید حل شود، گفت: مشکل آب شرب هرسین برای این شهر چنان جدی و اساسی است که حتی از لحاظ روانی برای مردم مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی صبح امروز یک‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین، با تاکید بر اینکه مشکل تصفیه‌خانه هرسین باید حل شود، به مشکلات موجود در شهرستان و به خصوص بحث تأمین آب شرب شهرستان اشاره کرد. 

وی افزود: مشکل آب شرب هرسین برای این شهر چنان جدی و اساسی است و حتی از لحاظ روانی آن‌قدر برای مردم شهرستان مشکل ایجاد کرده که اگر آب معدنی هم داخل لوله‌های شهر سرازیر کنید مردم نمی‌پذیرند که آب سالمی دارند. 

نماینده مردم شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما این است که آب چشمه فعلی هم کفایت نمی‌کند و گفتیم دنبال طرح توجیهی یا طراحی تصفیه‌خانه جدید برای شهر باشید، نه اینکه بعد از سه ماه تازه متوجه شویم که دوستان می‌خواهند بفهمند که اگر ۴۰ میلیارد تومان تأمین شود ما همین پروژه فعلی را توسعه می‌دهیم. 

احمدی اظهار داشت: مفهوم تدبیر مدیریت این است که فکر مدیر در شرایط ویژه به سمت راه حل برود وگرنه در شرایط عادی هر کسی می‌تواند مدیریت کند. 

وی افزود: در بحث مشکلات تعاونی پروژه مسکن ۱۲۰ واحدی دادگستری چند موضوع را ما باید از هم تفکیک کنیم بحث اول اینکه اساساً ماهیت این تعاونی قانونی است یا نه؟ این یک بحث است شما مبنا را اگر اینجا نبینید در نهایت نتیجه غلط می‌شود. 

احمدی تصریح کرد: ممکن است بگویید ماهیت تعاونی قانونی است اما اعضای تعاونی در مسیر کار مرتکب تخلفاتی شده‌اند مسئله این است که آیا آن تخلفات، تخلفاتی است که این افراد را از عضویت محروم می‌کند و آیا نسبت به ماهیت تعاونی تغییراتی به وجود نمی‌آید. 

حل مشکل آب شرب هرسین با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی

ابوطالب ایتوندی فرماندار هرسین نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه قبل، اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه قبل شورای اداری شهرستان تهیه طرح مطالعاتی تأمین آب شرب هرسین بود که مقرر شد ظرف مدت یک هفته به فرمانداری ارسال شود ولی علی‌رغم پیگیری‌ها از آبفای شهرستان و استان در نهایت در پاسخی که اعلام داشتند این بود که اگر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار موجود باشد و تجهیزاتی را به سیستم فعلی اضافه کنند مشکل آب شرب هرسین رفع خواهد شد. 

فرماندار هرسین افزود: بر اساس دیگر مصوبات که مربوط به اداره راه و شهرسازی بود مقرر شد این اداره و ثبت اسناد و املاک شهرستان هرسین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به برطرف کردن مشکل زمین ساخت ساختمان‌های بیمارستان تأمین اجتماعی و پزشکی قانونی اقدام لازم را به عمل آورند. 

وی تصریح کرد: اجرای زیرگذر روبه‌روی روستای چهر و آسفالت باقی‌مانده زیرگذر پریوه به بابازید از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام است که رفع این دو مشکل مربوط به رفع معارض اجتماعی است و انتظار می‌رود که این دو موضوع هم در دست اقدام اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه باشد. 

ایتوندی اظهار داشت: موضوع دیگر پروژه ۱۲۰ واحدی مسکن مهر دادگستری است که چندین بار درباره آن مکاتباتی صورت گرفته است و امیدواریم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در راستای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشد. 

فرماندار هرسین افزود: از دیگر مصوبات جلسه قبل این بود که دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل آب، برق، گاز و همچنین شهرداری با همکاری اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی نسبت به حل مشکل و ارائه خدمات زیرساختی و خدمت‌رسانی به اراضی نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام دهند، در بند دوم این مصوبه هم مقرر شد که اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن هماهنگی با بانک صادرات نسبت به ارائه کار تطبیقی و مقایسه‌ای تعداد افراد معرفی شده و تعداد جذب وام‌های اعتباری در حوزه احداث مسکن اقدام لازم را انجام دهند. 

در ادامه مدیران کل راه و شهرسازی، آبفا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین مسئول تعاونی مسکن مهر ۱۲۰ واحدی دادگستری به ارئه نظرات و پیشنهادات و گزارشی از روند اجرای مصوبات مورد نظر پرداختند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از