پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-28 18:21 - شماره خبر : 10102 0
امام‌ جمعه کرمانشاه:

مولودی‌خوانی حلقه اتصالی میان مردم با پیامبر

امام جمعه کرمانشاه گفت: در مجالس مولودی‌خوانی اشعاری که خوانده می‌شود معنوی، اخلاقی، عرفانی و معرفتی است که حقیقتاً حلقه اتصالی نیکو و ماندگار بین مردم با پیامبر اسلام (ص) است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری صبح امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: جشن‌ها و مراسم مختلفی در اقصی نقاط استان با همدلی و صمیمیت برادران و خواهران شیعه و اهل سنت برگزار شد و وحدت و همدلی مسلمانان توسط علما و روحانیت تبیین شد که بسیار روشنگر و مفید بود و جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: مجالس مولودی‌خوانی یکی از مراسم مرسوم در غرب کشور است و متون اشعاری که خوانده می‌شود متون معنوی، اخلاقی، عرفانی و معرفتی است که بر نشاط مراسم می‌افزاید و حقیقتاً حلقه اتصالی نیکو و ماندگار بین مردم با پیامبر اسلام (ص) است.

گرامیداشت هفته وحدت منشأ امنیت در استان

سردار صفری فرمانده لشکر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: ما امروز افتخار داشتیم که میزبان مسئولان، علما و ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب باشیم.

وی تصریح کرد: در این همایش که در مکان مقدس بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق (ره) برگزار شد هم‌اندیشی در راستای وحدت و ارتقای امنیت منطقه انجام گرفت و راهکارهای مختلف  در این خصوص ارائه شد که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 صفری در پایان افزود: ما امیدواریم که برگزاری این همایش‌ها منشأ رشد و ارتقای هرچه بیشتر وحدت و امنیت در استان کرمانشاه باشد.

 شهرستان سرپل‌ذهاب نمونه بارزی از وحدت است

 صدرالله بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در ادامه اظهار داشت: در لسان امامین انقلاب وحدت برگرفته از آیه کریمه قرآن کریم است لذا اگر تمام امت اسلامی به این آیه قرآن چنگ زده و عمل کنند هیچ ابرقدرتی توان مقابله و نفوذ در اسلام را نخواهند داشت.

 وی افزود: هفته وحدت یادگار ارزشمند امام راحل است و ایجاد وحدت یک وظیفه همگانی است و همه ما باید برای آن تلاش کنیم.

 بابلی تصریح کرد: هفته وحدت باید به یک گفتمان فرهنگی اجتماعی در جهان اسلام تبدیل شود و ما باید برای این مهم تلاش جهادی کنیم.

 نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: امروز با تأکیدات و محتویات ولی امر مسلمانان جهان، وحدت در بین امت اسلام موج می‌زند و امیدوارم ما بتوانیم سیره عملی پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) را بیشتر از گذشته تبیین و تشریح کنیم.

 بابلی در پایان افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب نمونه بارزی از وحدت است و مذاهب و فرق مختلف اسلامی در کنار هم به‌صورت مسالمت‌آمیز سال‌هاست که در حال زندگی کردن هستند.

 وحدت عامل پیروزی مسلمانان در برابر دنیای استکبار است

 ملا رشید ثنایی نیز در این همایش ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای تقویت اتحاد و همبستگی امت اسلام است.

 امام جمعه اهل سنت سرپل‌ذهاب افزود: وحدت عامل پیروزی مسلمانان در برابر دنیای استکبار است و ما باید برای ایجاد این وحدت و همبستگی تلاش کنیم.

 وی در پایان افزود: امروز اگر امت‌های اسلامی با هم متحد باشند قطعاً فجایع انسانی و نسل‌کشی در غزه اتفاق نمی‌افتد و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی توان حمله به یمن، لبنان، سوریه و عراق را نداشتند.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/VJbmL
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار