حالت تاریک
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه مطرح کرد:

نائل‌شدن به فیوضات شب قدر با شناخت آن

نائل‌شدن به فیوضات شب قدر با شناخت آن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: شب قدر شبی است که باید قدر آن را بشناسیم چون در آن شب قدر و اندازه همه چیز مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فاضلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: بنابر آیات موجود در قرآن شب قدر از امتیازات ماه مبارک رمضان است برکت ماه رمضان به واسطه نزول قرآن در این ماه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: در ادعیه مختلف نیز می‌خوانیم که شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن ماه رمضان به دلیل نزول قرآن امتیاز ویژه‌ای دارد زمان نزول قرآن در این ماه نیز از اهمیت و موضوعیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا به برکت این شب مقدس است که ماه رمضان به این اندازه مقام و منزلت پیدا کرده است چرا که شب نزول قرآن شب قدر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی خاطرنشان کرد: شب قدر شبی است که باید قدر آن را بشناسیم چون در آن شب قدر و اندازه همه چیز مشخص می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم شناخت این شب است برای نائل آمدن به فیوضات شب قدر درک و فهم آن موضوعیت جدی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی بیان کرد: اگر کسی این شب را درک نکند مقام و مرتبتی که لازمه درک شب قدر است را نمی‌تواند به درستی کسب کند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در سوره قدر یکی از عظمت‌های شب قدر را گوشزد و به آن اشاره می‌کند قرآن چنین تبیین می‌کند که شب قدر به اندازه‌ای دارای قدر و منزلت است که خداوند به پیامبر خود می‌فرماید وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ، و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تصریح کرد: پس از آن خداوند متعال به تبیین و روشنگری آیه قبل می‌پردازد و می‌فرماید لیله القدر خیر من الف شهر یعنی عظمت شب قدر برابر با هزار ماه است.

 وی با بیان اینکه یکی از عظمت‌های شب قدر برتر بودن آن از هزار ماه است، گفت: اگر طول عمر متوسط یک انسان را ۱۰۰ سال در نظر بگیریم از ۱۵ سالگی که تکلیف بر او واجب می‌شود حدوداً یک فرصت ۸۵ ساله در اختیار دارد و یک شب قدر قریب به ۸۶ سال دارای ارزش و منزلت است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی افزود: یکی از آداب این شب احیا و شب زنده‌داری است یکی از علل احیای این شب تکریم و قدردانی از آن است انسان زمانی که میهمان یک میزبان عالی مقام و محترم می‌شود برای بزرگداشت تکریم و تشکر از میزبان آدابی را به جا می‌آورد.

وی تصریح کرد: برای تکریم این شب عزیز و صاحب آن نیز بنده رو به درگاه معبود می‌کند و به جای رفتن در بستر خواب آن شب را به احیا و عبادت معبود خود می‌پردازد و این همان معنای تکریم این شب است از آداب احیای این شب می‌توان به قرائت سوره‌های روم، دخان و عنکبوت و برپا داشتن نمازهای قضا اشاره کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از