حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان کرمانشاه:

ناوگان حمل و نقل هلال‌احمر کرمانشاه فرسوده است

ناوگان حمل و نقل هلال‌احمر کرمانشاه فرسوده است

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این سازمان همواره باید برای امدادرسانی آماده باشد، گفت: ناوگان حمل و نقل هلال‌احمر کرمانشاه فرسوده است.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بر اساس اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیر سازمان امداد و نجات جمعیت، هلال‌احمر استان کرمانشاه مرکز امداد غرب کشور خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان کرمانشاه گفت: پایگاه امداد و نجات بیستون به عنوان مرکز آموزشی و امدادی غرب کشور معرفی می‌شود که این پایگاه دارای زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌ نیروهای این جمعیت است.

محمدی بیان کرد: معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز امدادی غرب کشور نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و افزایش ذخیره اقلام امدادی در انبارهای جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه برای پشتیبانی از استان‌های ایلام، کردستان و همدان است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه دارای نیروهای متخصص برای پشتیبانی از استان‌های غرب کشور است و می‌تواند پاسخگوی نیازهای استان‌های مجاور در بحران‌ها و حوادث مختلف باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان کرمانشاه با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل این سازمان در استان، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال گذشته علاوه بر اینکه هیچ خودروی جدید امدادی به هلال‌احمر استان کرمانشاه تحویل نشده بلکه تعدادی از خودروها و آمبولانس‌ها به سایر استان‌ها منتقل شده است.

محمدی عنوان کرد: در حوادث و بلایای طبیعی، هلال‌احمر یکی از اولین سازمان‌ها و نهادهایی است که برای امدادرسانی در صحنه حضور پیدا می‌کند و پس از زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب با وجود ارائه خدمات بسیار زیاد توجهی به نوسازی ناوگان خودرویی هلال‌احمر استان کرمانشاه نشده است.

وی افزود: بر اثر زلزله سال ۹۶ آسیب‌ها و صدماتی به ساختمان‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر وارد شد که متأسفانه هیچ اعتباری از بازسازی مناطق زلزله‌زده به آن اختصاص پیدا نکرد و بازسازی ساختمان‌ها از اعتبارات داخلی انجام گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به شرایط پایگاه امداد هوایی این جمعیت در کرمانشاه، عنوان کرد: آشیانه بالگرد جمعیت هلال‌احمر از محل اعتبارات مدیریت بحران ساخته شده و بالگرد در آن مکان استقرار دارد اما فرودگاه کرمانشاه طی نامه‌نگاری‌ اعلام کرده که بالگرد باید محل آشیانه را ترک کند و مکان مورد نظر نیز تخلیه شود یا در صورت ادامه یافتن این شرایط باید مبلغی به عنوان اجاره‌بها پرداخت شود.

وی اضافه کرد: پایگاه امداد هوایی هلال‌احمر کرمانشاه با وجود مرکزیت غرب کشور بی‌سابقه است اما مدیریت فرودگاه کرمانشاه بر ترک بالگرد از آشیانه اصرار دارد، با وجود اینکه استاندار کرمانشاه برای حل موضوع تاکید کرده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از