حالت تاریک
رئیس جمهور:

نسبت به معیشت و سفره مردم دغدغه داریم

نسبت به معیشت و سفره مردم دغدغه داریم

رئیس جمهور گفت: سخن در خصوص مسئله آب این است که آب باید مدیریت شود و به صورت عادلانه توزیع شود، حتما باید در صنعت از پساب به جای آب استفاده شود. مدیریت آب اقتضا می‌کند که محوری‌ترین نکته آن اجرای عدالت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ابتدا باید از حضور و وفاداری مردم استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد، تشکر کرد.

وی با اشاره به سفر دوم خود به استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در برنامه خود این بود که در این سفر از چند شهر به ویژه شهرستان لردگان، بازدید کنم اما به دلایلی این بازدیدها به تعویق افتاد که ان‌شاالله به طور خاص و حتما به این شهرها سفر خواهم کرد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نسبت به معیشت و سفره مردم همواره دغدغه داریم و اساسا موضوع اصلی دولت نیز همین موضوع است، مطرح کرد: دولت توانسته مواردی که باعث کنترل تورم می‌شود را کنترل کند، اولین این موارد رشد نقدینگی است، دولت موفق شده که رشد نقدینگی را کنترل کند که اکنون به ۲۶.۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مورد دوم مبحث کسری بودجه است، عنوان کرد: دولت توانسته این مسئله را نیز کنترل کند، برای مثال در ابتدای دولت سیزدهم دولت به کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه بود که با تولید و درآمد این کسری بودجه جبران شد.

رئیسی با بیان اینکه در سال دوم فعالیت دولت، تلاش شد تغایری میان منابع و مصارف وجود نداشته باشد، گفت: خوشبختانه در سال دوم نیز کسری بودجه آنچنانی اتفاق نیفتاد، در سال جاری نیز تلاش بر همین است که سال را بدون کسری بودجه به پایان ببریم.

وی با اشاره به اینکه سومین مورد، مسئله کنترل اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی است، عنوان کرد: از ابتدای سال وضعیت چند موسسه و بانک در این خصوص مشخص شده است تا انضباط مالی در اضافه برداشت از بانک مرکزی صورت گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مهار تورم را باید در رشد تولید دنبال کرد، گفت: اقتصاد کشور دو پایه مهار تورم و رشد تولید دارد که باید هر دو این‌ها اتفاق بیفتد. طبق آخرین آمارها از سوی بانک مرکزی، وضعیت رشد تولید در حوزه‌های مختلف، متفاوت با سال‌های قبل است، که تلاش می‌شود این وضعیت رشد اقتصادی به ثبات برسد.

رئیسی با اشاره به مسئله کالابرگ، اظهار کرد: لازم است در این خصوص اقداماتی برای قیمت کالاهای سفره مردم صورت گیرد تا این کالاها با نوسان قیمت ارز، دچار نوسان قیمت و افزایش قیمت نشود.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در این سفر در استان، بیان کرد: در مراکز استان‌ها برای واگذاری زمین مشکلاتی وجود دارد اما در شهرهای دیگر این مشکلات نیست، امروز ۲۰۰ هکتار زمین در این استان واگذار شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری در این استان آمار بالایی بود، خاطرنشان کرد: اکنون آمار بیکاری در این استان روند کاهشی به خود گرفته است که یکی از دلایل آن، احیای واحدهای تولیدی و فعال‌سازی برخی بخش‌ها است.

وی در خصوص مسئله آب در استان و کشور، بیان کرد: سخن در خصوص مسئله آب این است که آب باید مدیریت شود و به صورت عادلانه توزیع شود، حتما باید در صنعت از پساب به جای آب استفاده شود. مدیریت آب اقتضا می‌کند که محوری‌ترین نکته آن اجرای عدالت باشد، اما اینکه عدالت چیست را کارشناسان مربوطه باید بررسی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از