حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
تشییع شهید نیل‌فروشان علت تعویق کنگره شهدای کرمانشاه
امام جمعه موقت کرمانشاه مطرح کرد:

تشییع شهید نیل‌فروشان علت تعویق کنگره شهدای کرمانشاه

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه کنگره شهدای استان کرمانشاه به دلیل تشییع شهید نیل‌فروشان به تعویق افتاد، گفت: باید از شهدا الگوسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌آخوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: باید از نماز جمعه درس بگیریم و در این میان صرفاً حضور به تنهایی کافی نیست.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: طبق روایات، موضوع ولایت بسیار مهم و بااهمیت است و بر اساس حدیثی از امام جعفر صادق (ع) باید تبعیت را از ائمه (ع) یاد بگیریم.

وی با اشاره به خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر، گفت: معظم‌له فرمودند نه تعلل کنید و نه شتاب‌زده عمل کنید، همان‌طور که اتفاق افتاد عملیات وعده صادق ۲ نه از روی تعلل بود و نه شتاب‌زدگی.

حاج‌آخوند با بیان اینکه برخی از مسئولان در آزمون ولایت‌پذیری موفق نبودند، گفت: نباید از ولی جامعه عقب‌تر یا جلوتر حرکت کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به وقایع جنگ صفین، بیان کرد: اصالت با جنگ‌آوری نیست بلکه اصالت با ولایت‌پذیری است لذا هر آنچه‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به آن عمل کنیم.

وی با انتقاد از برخی افراد که در فضای مجازی سپاه پاسداران و سرداران عزیز ما را مورد خطاب و عتاب قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری نشان افتخار را به فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تقدیم کردند و این نشان افتخار به معنای قدرت جنگ با صهیونیست‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی خمینی، بیان کرد: با این شهادت به پیروزی انقلاب اسلامی کمک شد و از طرفی امام راحل در برابر این شهادت عظیم و باصلابت‌ از یک آزمون الهی سرافراز بیرون آمدند.

حاج‌آخوند به چهارم آبان‌ماه؛ شروع نهضت امام خمینی (ره) در اعتراض به معامله ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: اگر به فرض انقلاب ما هیچ نتیجه‌ای نداشت اما همین که توانست معادله ننگین کاپیتولاسیون را از بین ببرد کافی بود.

وی با اشاره به اینکه افشاگری امام خمینی (ره) علیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون، ایران را در آبان سال ۴۳ در آستانه قیامی دوباره قرار داد، افزود: با ایراد سخنانی کوبنده و تاریخی تصویب این لایحه ننگین را مورد اعتراض قرار دادند و مصونیت قضائی اتباع آمریکا در ایران را شدیداً مورد نقد قرار دادند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته تربیت بدنی و تشکر از مسئولان ورزش استان که توانسته‌اند برخی از استعدادها را به منصه ظهور برسانند، خاطرنشان کرد: مدال‌آوران جوان هم‌چون آرین سلیمی و یاسین خسروی که مدال طلای خود را به شهید هنیه تقدیم کردند برای جوانان الگو هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سعید جعفری گفت: ایشان شهید پیشرو و جزو اولین فرماندهان شهید استان، حلقه وصل بین مردم و روحانیون و همچنین بازوی مبارزاتی علمای شهر کرمانشاه بود.

حاج‌آخوند در ادامه با بیان اینکه کنگره شهدای استان کرمانشاه به دلیل تشییع شهید نیل‌فروشان به تعویق افتاد، گفت: از همه دست‌اندرکاران این کنگره تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید از شهدا الگوسازی کنیم، قدر فرماندهان شهید را بدانیم و این شهدای والامقام را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی گفت: شهید جعفری اولین فرمانده سپاه استان کرمانشاه و شهید ادبیان که رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران نام ایشان را یادآوری کردند، اولین شهید فرمانده ارتش بود.

حاج‌آخوند یادآوری کرد: همچنین شهید نوروزی اولین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که باید به طرق مختلف با اقدامات فرهنگی مناسب، این شهدای گران‌قدر را به جامعه معرفی کنیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از