حالت تاریک
تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

ضرورت استفاده حداکثری نمایندگان از دوره نمایندگی

ضرورت استفاده حداکثری نمایندگان از دوره نمایندگی

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: نماینده باید بداند که فرصت محدود چهار ساله که در اختیار او قرار گرفته متعلق به مردم است و نباید از این فرصت‌ها و امکانات برای استفاده شخصی خود خانواده اطرافیان و بستگانش استفاده کند.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بدون تردید مجلس شورای اسلامی که یکی از قوای سه‌گانه در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود نقش بسیار مهمی در اداره ایران اسلامی دارد که یکی از مسئولیت‌ها و وظایف سنگین مجلس شورای اسلامی تصویب قوانینی است که به نفع مردم و کشور باشد.‌ 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: نمایندگان شورای اسلامی طبق قانون اساسی دارای بعد نظارتی نیز هستند و بر عملکرد مسئولان اجرایی نظام نظارت می‌کنند تا در صورت وجود کمبودها، کاستی‌ها و ضعف‌های حکمرانی با اظهار نظر کارشناسانه خود نسبت به رفع معضلات و مشکلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مسئول پیگیری و رسیدگی به مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود نیز هستند، گفت: نمایندگان به دنبال ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با مردم حوزه‌های انتخابیه خود می‌توانند مشکلات آنها را پیگیری و برای آنها چاره‌اندیشی کنند. 

شفیعی با اشاره به گفته امام خمینی(ره) که فرمودند مجلس در رأس امور است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر کارکرد مجلس بسیار تأکید داشته‌اند.

وی گفت: تجارب تشکیل چندین دوره مجلس شورای اسلامی نشان داده‌ که نمایندگان مجلس در ادوار مختلف توانسته‌اند نقش مهمی در پیشرفت و تعالی کشور ایفا کنند البته در برخی دوره‌ها مجلس کارکرد مطلوبی از خود نشان نداده است که این موضوع با انتخاب نمایندگان از جانب مردم در ارتباط مستقیم بوده است.

شفیعی تصریح کرد: در موقعیت کنونی و با تشکیل مجلس جدید نقش مجلس دوازدهم بسیار مهم است، مقام معظم رهبری از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم تا انتهای مأموریت آن تعبیر مجلس انقلابی را برای آن به‌کار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم عملکرد، مصوبات، طرح‌ها و لوایح خوبی داشته و به تصویب رسانده است، خاطرنشان کرد: مجلس دوازدهم باید بتواند قوی‌تر، توانمندتر و کارشناسی‌تر از مجلس یازدهم به رسالت‌ها و مسئولیت‌های خود عمل کند. 

شفیعی ادامه داد: با ساز و کاری که قانون در نظر گرفته و مقام معظم رهبری با درایتی که در پیش دارند فقدان رئیس جمهور عزیز برطرف خواهد شد و در فاصله کوتاه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد اما تا آن زمان نمایندگان مجلس دوازدهم باید کمک‌کارِ دولت باشند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس جدید باید از اختلاف بپرهیزند، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که بزرگ‌ترین آفت در حوزه مدیریت کشور اختلافات درون مجموعه‌ای است که باعث فشل شدن کشور می‌شود. 

شفیعی افزود: مسئولان و مدیران ارشد کشور به جای پرداختن به اختلافات باید به رسالت خود که خدمت به مردم است اهتمام ورزند، آنها نباید انرژی خود را صرف دفاع از خود و تخریب طرف مقابل کنند زیرا پرداختن به این اختلافات باعث اتلاف زمان و انرژی در راه خدمت‌رسانی به مردم می‌شود و زیبنده نظام جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس نیست. 

وی گفت: قوای سه‌گانه نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی قوه مقننه، قضائیه و مجریه باید با یکدیگر هماهنگی، همراهی و وحدت رویه داشته اگر هر یک از این سه قوا با توجه به وظایفی که برای آنها تعریف شده است به وظایف خود عمل کنند و در موضوعات کلان کشور وحدت نظر و هم‌افزایی داشته باشند، نقش مهمی را در پیشرفت و ارتقای سطح ایران در حوزه حل مشکلات داخلی و بین‌المللی خواهند داشت.

شفیعی اذعان داشت: تجربه ۴۵ ساله اخیر نشان داده که هر جا سه قوا با هم باشند قطعاً موفقیت‌های چشمگیری خواهند داشت و هر جا اختلاف و دوگانگی وجود داشته باشد مسلماً کارها به خوبی پیش نخواهد رفت و کشور با مشکلاتی روبرو خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه آینده ایران اسلامی شاهد انتخابات پر شور ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور جدید خواهد بود که ان‌شاءالله فرد منتخب انقلابی و ادامه‌دهنده راه شهید آیت‌الله رئیسی خواهد بود؛ مجلس شورای اسلامی با هماهنگی و هم‌افزایی با رئیس جمهور انقلابی جدید و نیز قوه قضائیه خواهد توانست به خوبی از عهده وظایف خود برآید و در رفع مشکلات کشور گام بردارد. 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: نمایندگان مجلس باید همواره به نقش الگویی شهید مدرس به عنوان نماینده‌ای انقلابی و در تراز اسلام توجه کنند، هر نماینده‌ای که به رفتار، سلوک و منش شهید مدرس توجه کند، می‌تواند در حوزه مأموریتی و مسئولیتی خود موفق باشد.

وی تأکید کرد: نماینده باید بداند که فرصت محدود چهار ساله که در اختیار او قرار گرفته متعلق به مردم است و نباید از این فرصت‌ها و امکانات برای استفاده شخصی خود خانواده اطرافیان و بستگانش استفاده کند.

شفیعی با تأکید بر اینکه سوء استفاده از جایگاه نمایندگی با رسالت نماینده منافات دارد، ادامه داد: متأسفانه در گذشته برخی نمایندگان از جایگاه خود سوء استفاده می‌کردند و دوره نمایندگی خود را فرصتی طلایی برای پیگیری منافع شخصی خود می‌پنداشتند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس دوازدهم افراد مؤمن و انقلابی هستند، انتظار می‌رود رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند و مجلس دوازدهم را به یکی از بهترین مجالس انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از