حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
هدف کنگره شهدا ارج نهادن به شهداست
شهردار کنگاور:

هدف کنگره شهدا ارج نهادن به شهداست

شهردار کنگاور گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا ارج نهادن به مقام شامخ شهدا در راستای صیانت از ارزش‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی است.

بیژن قزوینه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها و کنگره‌ها موجب معرفی آثار، خاطرات، رهنمودهای شهدا و معرفی ارزش‌ها و مقدسات به عنوان یک الگوی ارزشی می‌شود. 

شهردار کنگاور خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا گامی مؤثر در راستای معرفی به جوانان به منظور ایجاد انگیزه برای پیمودن راه شهدای گران‌قدر خواهد بود. 

وی افزود: با مقایسه ماندگاری یاد و حماسه شهدای گران‌قدر و نیروهای سایر ارتش‌های غربی و تبیین ارزش و اعتبار شهادت و ایثارگری به عنوان یک راه مقدس در راستای حفظ ارزش‌ها و دفاع مشروع از خاک وطن و نیز تبیین اهداف جهاد و شهادت به عنوان یک امر واجب در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری می‌توان تأثیرگذاری آن را برای نسل جوان تبیین کرد. 

شهردار کنگاور اذعان داشت: به منظور اجرای مؤثر راهکارهای معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها به جوانان، شناسایی نهادها و افراد تأثیرگذار در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. 

وی ادامه داد: این نهادها با به‌کارگیری راهبردهای عقلایی و مناسب و راهکارهای عملیاتی می‌توانند در معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها به طور مؤثر، نقش مهمی را ایفا کنند. 

قزوینه به بیان چند مورد از راهکارهای عملی برای معرفی شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها به جوانان پرداخت و ابراز داشت: تشکیل کمیته‌های اجرایی در مدارس یا مراکز فرهنگی برای برنامه‌ریزی و اجرای مراسم بزرگداشت،  استفاده از روایتگران معتبر و جانبازان برای بیان تجربه‌های شخصی و تأثیر آن‌ها بر زندگی جوانان، نصب بنرها و مبلمان شهری متناسب با کنگره شهدا از جمله راهکارهایی است که می‌توان ذهن و فکر جوانان را بر شهدا متمرکز کرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از