حالت تاریک
مسئول حفظ آثار کنگاور:

هدف کنگره شهدا انتقال سیره شهدا است

هدف کنگره شهدا انتقال سیره شهدا است

مسئول حفظ آثار شهرستان کنگاور گفت: امروز برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم.

مهدی زارعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ برپایی کنگره‌های شهدا را حرکتی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان دانست و اظهار داشت: بدون شک برگزاری کنگره شهدا را نباید پایانی برای پاسداشت شهیدان والامقام دانست، چرا که این حرکت باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه داشتن مرام شهیدان تبدیل شده و هیچ‌گاه نباید متوقف شود. 

وی افزود: بنا به سفارش رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس، فهم و درک باشد و نهضت روایتگری باید متناسب با ذایقه و روحیات جوانان و نوجوانان صورت بگیرد. 

زارعی در خصوص برنامه‌های انجام شده در شهرستان کنگاور در راستای کنگره ملی شهدا نیز خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان کنگاور از سال گذشته به ریاست فرماندار و دبیری فرماندهی ناحیه کنگاور تشکیل و دبیرخانه ستاد در حفظ آثار ناحیه کنگاور شروع به‌کار کرد. 

وی عنوان کرد: در این راستا جلسات متعدد شهرستانی برگزار و کمیته‌های متعدد به ریاست ادارات مرتبط در داخل شهرستان تشکیل و کمیته‌ها به شرح وظایف خود توجیه شده‌اند. 

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان کنگاور اذعان داشت: از سال گذشته تا به حال کمیته‌ها برنامه‌ها و وظایف متعدد انجام شده را در این راستا به دبیرخانه ارسال کرده‌اند همچنین یادواره‌های متعدد شهرستانی، بخشی، محله‌ای، خانگی و خانوادگی در این مدت برگزار می‌شود. 

زارعی با بیان اینکه در ۱۸ مردادماه یادواره شهرستانی در کنگاور برگزار می‌شود، گفت: اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در مهرماه مصادف با ورود تاریخی مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا به کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از