حالت تاریک
معاون دانشگاه بوعلی سینا همدان مطرح کرد:

هشتم شهریورماه، روز برافروختن آتش منافقین

هشتم شهریورماه، روز برافروختن آتش منافقین

معاون دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: حادثه هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ یکی از حوادث هولناک تاریخ معاصر ایران است که رئیس جمهور همراه با نخست وزیر دولت در آتش نفاق منافقین سوختند.

حسن رحیمی‌روشن در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: هر ساله هشتم شهریورماه یادآور حادثه خون‌بار و غم‌باری است که شهریورماه سال ۱۳۶۰ رخ داد، که در آن حادثه سازمان تروریستی مجاهدین خلق موسوم به منافقین، پس از وقایع بهار و خرداد سال ۱۳۶۰( عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری اسلامی ایران)، دست به یک‌سری کشتارها و ترورها زد که یکی از این سلسله ترورها انفجار دفتر ریاست جمهوری بود که در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مبارزه با تروریست هم نام‌گذاری شده است.

معاون دانشگاه بوعلی سینا همدان عنوان کرد: حادثه هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ یکی از حوادث هولناک تاریخ معاصر ایران است که رئیس جمهور همراه با نخست وزیر دولت در آتش نفاق منافقین سوختند و این حادثه، تنها حادثه تروریستی در این سطح نبود بلکه تابستان خونین سال ۱۳۶۰ برش بسیار مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

رحیمی‌روشن اذعان کرد: انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که رئیس قوه‌قضاییه شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد کشوری در آن انفجار به شهادت رسیدند، انفجار دفتر دادستانی کل کشور که شهید قدوسی در آن به شهادت رسید و هزاران ترور دیگر که در طول سال ۱۳۶۰ و دو سال پس از آن اتفاق افتاد، حاصل عملکرد سازمان تروریستی مجاهدین خلق بود که در جمهوری اسلامی ایران رغم زدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در ادامه افزود: این حوادث تروریستی نشان می‌دهد، علی‌رغم تبلیغات سوء جهانی که علیه انقلاب اسلامی وجود دارد و به نوعی نهادها، سازمان‌ها و گروهای انقلابی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران را گروه‌های تروریستی می‌دانند، این تبلیغات نقش بر آب شده است چرا که خود جمهوری اسلامی و ملت ایران قربانی واقعی تروریست جهانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته مقامات بالا و ارشد هر سه قوه مرکزی کشور توسط گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند و می‌توان این اتفاق تنها برای ایران افتاده است، ما به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، قائم به شخص نیست و از آن جایی که مقام معظم رهبری همانند امام خمینی (ره) در مقاطع زمانی مختلف در جامعه حضور داشتند توانستیم این ترورهای وحشتناک را پشت سر گذاشته و با ثبات جنگ خارجی را اداره کرده و کشور را از بحران‌ها عبور دهد.

رحیمی‌روشن تصریح کرد: گرامیداشت روز مبارزه با تروریست در تقویم جمهوری اسلامی ایران به حق نشانگر مبارزه واقعی با تروریست است که از دهه ۶۰ تا به امروز توسط ملت ایران و انقلاب اسلامی انجام شده و با برچیده شدن آنها و انتقالشان به خارج از کشور، هم‌چنان ادامه دارد چرا که گروه‌های متعدد دیگری به جریان تروریستی از جمله گروه تندر، جیش العدل، داعش و... علیه ایران اسلامی اضافه شدند و با پشتوانه مالی از سوی برخی از کشور‌ها در صدد به چالش کشیدن امنیت داخلی ایران بوده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: داعش مهم‌ترین سازمان تروریستی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است که با پشتوانه خارجی بسیار قوی که داشت همه منطقه خاورمیانه را درنوردیده و با تصرف بخشی از سرزمین‌های کشور‌های منطقه، اقدام به تشکیل دولت اسلامی عراق و شام کند، لذا داعش مهم‌ترین و جدی‌ترین خطری بوده که در طول چهار دهه گذشته توانسته ایران را تهدید کند.

معاون دانشگاه بوعلی سینا همدان در ادامه تصریح کرد: اما خوشبختانه سازمان تروریستی داعش نیز به همت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در رأس آنها سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی، از پیشرفت روزافزون داعش جلوگیری شد و سرزمین‌های اشغال شده به دست مبارزان اسلام افتاد و امروز از داعش به غیر از گروه‌های پراکنده چیز دیگری وجود ندارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا همدان در پایان گفت: مردم ایران همواره پیشتاز مبارزه با تروریست بوده، هستند و خواهند بود و همان‌طور که شاهد هستیم جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هزینه‌های بسیار زیادی از لحاظ مالی و جانی برای ثبات کشور و امنیت و آرامش مردم پرداخت کرده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از