حالت تاریک
وحدت و اتحاد رمز عزت مسلمانان جهان است
پیامبر (ص) رحمة للعالمین؛

وحدت و اتحاد رمز عزت مسلمانان جهان است

هفته وحدت میراث ماندگار امام راحل برای ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان جهان بوده که تمامی فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان این سرزمین را نقش برآب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ دشمنان اسلام با توجه به وحشتی که از وحدت مسلمانان دارند، از صدر اسلام تاکنون با ایجاد تفرقه در بین مسلمان، اتحاد و همبستگی جهان اسلام را مورد هدف قرار داده‌اند که البته بخش عظیمی از آنان با هوشیاری مسلمانان نقش برآب شده و پس از این نیز، با شکست مواجه خواهد شد.

امام خمینی(ره) با درک دسیسه دشمن برای ایجاد شکاف با دست مایه قراردادن اختلاف نظر اهل سنت و تشیع در سالروز ولادت حضرت رسول(ص)، با هدف تقویت همدلی و اتحاد در جامعه اسلامی فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر (ص) بر اساس روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که از نظر روایات و اعتقادات تشیع سالروز ولادت ایشان شناخته می‌شود را به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد اظهار داشت: هفته وحدت میراث ماندگار امام راحل برای ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان جهان بوده که تمامی فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان این سرزمین را نقش برآب کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه وحدت را عامل صلح و پیروزی مسلمانان در برهه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: هفته وحدت نعمت بزرگی است که باید پاسدار آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وحدت مذاهب مختلف اسلامی خود نوعی استکبارستیزی و هم جبهه‌شدن علیه مستکبران است.

احمدی گفت: وحدت یکی از آموزه‌های مهم قرآنی است که در دین اسلام برای اتحاد بیشتر و دوری از جنگ و خونریزی در بین ملت‌ها به آن توصیه شده است.

وی در ادامه راهکار تحکیم وحدت را اجتناب از توهین به مقدسات اعلام کرد و تصریح کرد: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب احترام به مقدسات یکدیگر است.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مسأله نخست جهان اسلام را فلسطین و بیت‌المقدس برشمردند، افزود: کشورهای اسلامی با داشتن وحدت می‌توانند در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کنند.

وی گفت: عقل اقتضا می‌کند که مسلمانان برای دست‌یابی به جایگاه واقعی خویش هم در عرصه داخلی و هم بین‌المللی بر اتحاد و انسجام خود اصرار داشته باشند این اتحاد موجب می‌شود مسلمانان در معادلات جهانی اثرگذاری بسیاری داشته باشند.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: وحدت از اوجب واجبات امت واحده اسلامی در این قرن به‌شمار می‌رود.

وی گفت: دشمنان اسلام و انسانیت با ترفندها، توطئه‌ها، اختلاف‌افکنی‌ها و هزینه‌های هنگفت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و با در دست داشتن رسانه جهانی می‌خواهند در فضای مجازی و حقیقی بر بشریت مسلط شوند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: مستکبران از کشتار مردم مظلوم کشورها و به‌ ویژه مسلمانان از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند و ما می‌بینیم در غزه، فلسطین، عراق، افغانستان و هندوستان کشتار جمعی راه انداختند.

ماموستا مرادی تأکید کرد: لذا بر امت عظیم اسلامی لازم است، اختلافات فقهی، اعتقادی و سیاسی را کنار گذاشته و علیه مستکبران جهان ید واحده شوند.

وی گفت: دشمنان با ترفند تفرقه بنداز و حکومت کن مسلمین جهان را اغفال کرده و با جنگ‌افروزی در میان اصحاب مذاهب، فرق و جماعات مختلف سعی در نابودی کل امت اسلامی دارند.

ماموستا مرادی ادامه داد: کشتار شیعیان به‌دستان افراطیان سنی، کشتار اهل تسنن به‌دست تندروان شیعه، مذاهب مختلف و مسالک گوناگون را به جان هم انداختن با تکفیر، توهین و اقتتال همدیگر که این عوامل سبب شادی و پیروزی دشمنان ما شده است و از طرفی طعنه و توهین به مسلمین می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اخوت اسلامی یعنی چنگ‌زدن به ریسمان محکم الهی، در کنار هم‌بودن نه برعلیه هم، برادری، برابری، دلسوزی، مباحثه تعارف فی مابین مذاهب و عذر همدیگر را قبول کردن.

وی افزود: اگر امت واحده اسلامی از این ظرفیت بزرگ قریب به ۲ میلیارد جمعیت به‌عنوان عده و نفرات و سران کشورهای اسلامی و عربی از ذخایر خدادادی و بی‌نهایت خود به عنوان عده و توان تسلیحاتی و نظامی، بر علیه جبهه کفر و دشمنان بشریت و اسلام استفاده می‌کردند شاهد جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی نمی‌شدیم و شاهد نابودی اقتصاد و ذخایر کشورها و ملت‌های مسلمان نبودیم.

ماموستا مرادی گفت: باید بیدار شویم به‌حمدالله در کشور ما با وجود تنوع قومی و مذهبی خاصی که شاهد آن هستیم فرهنگ هم‌زیستی و همگرایی پر کشور حاکم است با زحمات دلسوزان ملت و نظام اسلامی، علما، اندیشمندان و در رأس آن‌ها افکار و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و علمای دلسوز شیعه و سنی، ائمه معزز جمعه، حوزویان و اندیشمندان ایران اسلامی در کشور ما، شیعه و سنی در کنار هم باهم هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس خون شهدای شیعه و سنی در یک خط برای اعلای کلمه الله، حفظ آب و خاک مهین و انقلاب و نظام اسلامی ریخته شده، صدها شهید، جانباز، آزاده در کنار هم بدون در نظر گرفتن مذهب و مسلک برای اسلام مبارزه کردند چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و اکنون هم در دانشگاه‌ها، مدارس، محافل، بازارها، محلات، حتی معاملات و صدها فعالیت اجتماعی، سیاسی، راهپیمایی‌ها و انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس خبرگان و شورای اسلامی شهر و روستا و ده‌ها نوع فعالیت در کل استان‌ها برادران شیعه و سنی در کنار هم با هم دارند تلاش کوشش می‌کنند که این وحدت عمل باید الگویی برای سایر کشورها و بلاد شود تا عملا بتوانند در کنار هم باشند نه برعلیه هم که کار به‌راحتی انجام خواهد شد.

سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: وقتی رسول خدا به مدینه هجرت کرد، اقوام آنجا با هم دشمن بودند و سال‌ها با یکدیگر می‌جنگیدند که رسول خدا در اولین قدم پیمان اخوت را اعلام و بین آنان الفت ایجاد کرد و فرمود مسلمانان با یکدیگر برادر هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: امام راحل و ملت مؤمن ایران اسلامی با اتکا به تقوای الهی و وحدت کلمه طاغوت را در هم شکست و امروز هم با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان پیروز خواهد شد.

وی گفت: پایه طرح‌های اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در کشورهای غربی، ریشه در بزرگ‌نمایی اختلافات بین مذاهب اسلامی دارد که توسط برخی از افراد ناآگاه به آن دامن زده می‌شود.

بهشتی‌راد با اشاره به اینکه مسلمانان باید با بصیرت کامل نقشه‌های دشمن را رصد کرده و با تحکیم اتحاد و همدلی بین خود توطئه‌های آنها را خنثی کنند، خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید در درون خود نیز تفاوت‌ها را کنار گذاشته و به دنبال تقویت مشترکات باشند.

وی یادآوری کرد: تنها راه ناکام ساختن دشمنان، خشکاندن ریشه‌های این تفکر و اندیشه ضد وحدت در جهان اسلام است. وظیفه همه است تا با اتحاد و انسجام و دعوت به قرآن و اسلام به شعار « وَ اعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ در هفته وحدت جامه عمل بپوشانند تا شاهد موفقیت بیش از در همه عرصه‌ها باشند.

وی گفت: احترام به مقدسات یکدیگر یکی از راهکارهای وحدت محسوب می‌شود چرا که دشمن با سرمایه‌گذاری در این مسأله به دنبال دامن‌زدن بر اختلافات مذهبی است.

بهشتی‌راد بیان کرد: تجربه نشان داده هر جا مسلمانان با هم اختلاف داشته باشند از درون ضعیف شده و شکست خورده‌اند و دشمن بر آن‌ها چیره شده است و هر جا مسلمانان متحد شده و یکپارچه شده‌اند و در صف واحد علیه دشمن مشترک ایستاده اند، پیروزی را به نفع خود رقم زده و عزت را به دست آورده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ آنچه‌که تحت عنوان اختلاف بین شیعه و سنی مطرح و به آن پرداخته می‌شود توطئه دشمن است و آن‌قدر تکرار شده که در واکنش به آن بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود حال آن‌که هیچ‌گونه اختلافی در جامعه ما بین شیعه و سنی نیست.

 باید بدانیم که همه در قبال حفظ و وحدت و یکپارچگی کشور و جامعه در مقابل بیگانگان مسئول هستیم و هم مردم و هم بزرگان دین و بزرگان قبایل و مسئولان همگی به وظیفه خود در قبال حفظ وحدت و یکپارچگی و مقابله با اختلافات عمل کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از