حالت تاریک
هم‌گرایی و اتحاد لازمه تحقق وفاق ملی
روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

هم‌گرایی و اتحاد لازمه تحقق وفاق ملی

یک روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: وفاق ملی مصادیقی دارد که اولین مبحث آن تبدیل هم‌گرایی و اتحاد به عنوان یک راهبرد داخلی است.

حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به شعار دولت پزشکیان، اظهار داشت: وفاق ملی در نگاه اول یک مفهوم است که باید مصادیق خاص خود را پیدا کند به عبارت بهتر نمی‌توان تنها به یک مفهوم اتکا کرد و صرفاً وفاق ملی را تحت یک عنوان یا عبارت بیان کرد.

این روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: وفاق ملی مصادیقی دارد که اولین مبحث آن تبدیل هم‌گرایی و اتحاد به عنوان یک راهبرد داخلی است در واقع باید مفهوم وفاق ملی را به یک راهبرد تبدیل کرد.

غفاری خاطرنشان کرد: راهبرد به‌عنوان یک فرامتن کلیدی، رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و گفتار مسئولان را در تمامی سطوح سازمان جهت‌دهی می‌کند و باید در عملکرد مسئولان تبلور پیدا کند. 

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب پس از پیروزی در انتخابات عنوان کرد که می‌خواهد راهبردی را تحت عنوان وفاق ملی اجرا و منعکس کند، گفت: عملی‌شدن این شعار به یک سری نمادها، شاخص‌ها و مصادیق نیاز دارد.

غفاری افزود: یکی از شاخصه‌ها در این خصوص چینش افراد است به عبارت دیگر، هم در سطح وزارتخانه، هم در سطح معاونان و هم در سطح مدیران باید شاهد یک هم‌افزایی جمعی و رویکردی واحد در مواجهه با معضلات، فرصت‌ها و تهدیدات باشیم.

وی ادامه داد: به این منظور باید نگاه سیاسی و زاویه دیدی که بر اساس منافع افراد و جریان‌های سیاسی تنظیم می‌شود را کنار گذاشت و یا این گونه رویکردها را کم‌رنگ‌تر کرد.

غفاری گفت: باید به رئیس جمهور فرصت داده شود تا مفهوم وفاق ملی را به راهبرد و سپس استراتژی تبدیل کند و در این مورد قطعاً باید به انتصابات، چینش مهره‌ها، اعضای کابینه و مدیران اجرایی و میانی به صورت خاص توجه کرد.

این روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: نمی‌توان همه مدیران را در یک جبهه جناحی خاص قرار داد و انتظار داشت تا از دل آن یک وفاق ملی بیرون بیاید.

وی گفت: باید سطوح راهبری مدیریتی و عملیاتی کشور در حالت توازن و تعادل قرار بگیرند، امیدواریم رئیس‌جمهور جدید بتواند در ایجاد این هم‌گرایی موفق عمل کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از