حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
پاوه مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی را دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

پاوه مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تنها شهرستانی که از سوی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیمار بین‌المللی را دریافت کرده، شهرستان پاوه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ قباد محمدی صبح امروز پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از خیرین و رونمایی از دستگاه لاپاراسکوپی شهرستان پاوه، اظهار داشت: مردم شهرستان پاوه مثل نگینی در مناطق کردنشین می‌درخشند. 

وی افزود:  خیرین شهرستان پاوه عصاره فرهنگ قدیمی این منطقه هستند که با وجود مشکلات اقتصادی، دستگاه‌های پیشرفته را برای شهرستان پاوه تهیه کرده‌اند که با اختلاف، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

محمدی گفت: دستگاه لاپاراسکوپی یک دستگاه جراحی پیشرفته است که در هیچ شهرستان دیگری در استان کرمانشاه وجود ندارد و این نعمت بزرگی است که به‌واسطه خیرین عزیز برای شهرستان تأمین شده است. 

وی با اشاره به تأمین دستگاه دیالیز شهرستان در سنوات گذشته، گفت: تنها شهرستانی که از سوی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیمار بین‌المللی را دریافت کرده، شهرستان پاوه است. 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان از نظر امکانات درمانی و بهداشتی و رتبه‌بندی‌های کشور و در حوزه تولید علم و فناوری رتبه دوم و ششم را دارا است و از نظر استانی در رتبه چهارم علم پزشکی قرار دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه در رتبه‌بندی اخیر مؤسسه بین‌المللی تایمز، در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول را کسب کرده است. 

وی افزود: دستگاه ام‌آرآی نیاز منطقه اورامانات است، چون این دستگاه اورژانسی نیست، اگر در یک منطقه وجود داشته باشد می‌تواند آن منطقه را پوشش دهد با این حال پیگیر هستیم برای منطقه اورامانات این دستگاه را تهیه کنیم. 

محمدی در پایان با بیان اینکه پاوه دومین شهر سالم ایران محسوب می‌شود، گفت: در این راستا آخرین ارزیابی اواخر امسال انجام می‌شود و پاوه با کسب تائیدیه به‌عنوان دومین شهر سالم معرفی خواهد شد.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از