حالت تاریک
کارشناس مسائل اقتصادی:

پزشکیان ایده‌ای در حوزه اقتصاد ندارد

پزشکیان ایده‌ای در حوزه اقتصاد ندارد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بیان مطالب متناقض و مختلف از سوی پزشکیان با همراهی مشاوران به شخصیت ایشان ضربه می‌زند زیرا انسجام فکری و دیدگاهی اقتصادی در برنامه‌ها دیده نمی‌شود

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تفکر اقتصاد آزاد و لیبرالی پزشکیان مبنی بر افزایش قیمت بنزین، حذف يارانه‌ها، اعمال سیاست‌های تعدیل اقتصادی و همسو‌شدن با سیاست‌های اقتصاد جهانی نه‌تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه آنها را افزایش می‌دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اعمال سیاست‌های اقتصاد جهانی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را افزایش و عدالت و نابرابری را در جامعه گسترش خواهد داد و مردم بیشتر درگیر مشکلات می‌شوند.

قادری تصریح کرد: اینکه قیمت بنزین در کشورمان به قیمت کشورهای حاشیه خلیج فارس برسد و از سوی دیگر يارانه‌ها در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و آموزش حذف شود پیامدهای تورمی بسیار مخربی دارد که آثار زیان‌بار آن به کشور تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: پزشکیان ایده و فکری در حوزه اقتصاد ندارد و اساساً تحصیل‌کرده این رشته نیست و تنها به بیان کلیات و نظرات مختلف در حوزه اقتصادی می‌پردازد و این موضوعات را به مردم منتقل می‌کند اما باید دانست چنین نظراتی گرهی از مشکلات کشور را باز نمی‌کند بلکه مردم را سرگردان خواهد کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در بین مشاوران اقتصادی پزشکیان افرادی حضور دارند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور ديدگاه‌های متفاوتی دارند و باید دید ایشان چگونه از بین این نظرات مختلف به جمع‌بندی خواهد رسید و کدام سیاست را اعمال می‌کند زیرا پزشکیان تمام موضوعات را به کارشناسان واگذار می‌کند.

قادری با اشاره‌ به وجود تناقض در گفتار پزشکیان افزود: پزشکیان از یک سو برنامه خود را برنامه هفتم می‌داند و از سوی دیگر دولت خود را اجراکننده سیاست‌های این برنامه نمی‌داند زیرا مشاوران ایشان نظرات مختلفی دارند و ارتباط با آمریکا را برای حل مشکلات ضروری می‌داند در صورتی که یکبار بدعهدی دشمنان را مشاهده کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بیان مطالب متناقض و مختلف از سوی پزشکیان با همراهی مشاوران به شخصیت ایشان ضربه می‌زند زیرا انسجام فکری و دیدگاهی اقتصادی در برنامه‌ها دیده نمی‌شود و تنها با بیان کلیات به طرح مشکلات می‌پردازد و مردم انتظار دارند کاندیدای مورد نظر راه‌حل ارائه کند.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مشاوران و وزرای دولت روحانی در ستاد پزشکیان اگر نسخه حل مشکلات اقتصادی که اکنون دوباره در حال ارائه است گره‌گشا بود توسط دولت روحانی تاثیرات آن را شاهد بودیم و بسیاری از آمارها مطرح‌شده برای رشد نقدینگی، تورم و بیکاری در مناظرات و گفتگوها اشتباه است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از