حالت تاریک
امام جمعه کنگاور:

پهلوی بعد ۴۵۰ سال حکومت هم دستاوردی نداشت

پهلوی بعد ۴۵۰ سال حکومت هم دستاوردی نداشت

امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: با رخوت و سستی که در زمان پهلوی وجود داشت اگر پهلوی ۴۵۰ سال دیگر هم حکومت می‌کرد اوضاع تغییر نمی‌کرد و هیچ دستاوردی نداشت.

آیت‌الله سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: اگر مقایسه منصفانه‌ای داشته باشیم حکومت پهلوی در ۵۷ سال حکومت و اکنون که ۴۵ سال از عمر درخت انقلاب می‌گذرد و این درخت در حال تنومند شدن است، قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: در آن زمان علی‌رغم جمعیت بسیار کم ۳۳ میلیونی کشور و فروش بالای نفت و تمام ارتباطات گسترده‌ای که با کشورهای دنیا وجود داشت وضع کشور ما این بود که  نقاط مرکزی تهران و دیگر شهرهای بزرگ آب انبار بود و حدود ۸۰ سال پیش زمانی که مسکو پایتخت روسیه ایستگاه مترو داشت پادشاه ما با درشکه رفت و آمد می‌کرد و این وضعیت عقب‌افتادگی کشور ما در آن زمان را به خوبی نشان می‌داد.

آیت‌الله حسینی در خصوص دستاوردهای انقلاب و مقایسه آن با زمان پهلوی نیز ابراز داشت: در بحث توسعه و عمران شهری نیز اگر خود مردم هر شهری را با ۵۰ سال پیش مقایسه کنند این پیشرفت‌ها مشهود است و در بحث صنایع موشکی هم دشمنان نظام اذعان می‌کنند که موفقیت‌های نظامی ایران بسیار چشمگیر است که به دست توانمندان داخلی خودمان ساخته شده است.

وی به اشراف امنیتی حاکم بر کشور اشاره و تصریح کرد: به اذعان دشمنان نظام کمتر مسأله امنیتی از دید سربازان امنیتی و اطلاعاتی ما پنهان می‌ماند و مسأله‌ای مثل حادثه کرمان حتی در اولین مرحله امنیتی هم رخ نداده بود یعنی هنوز به اولین حلقه امنیتی نرسیده بودند که مرتکب آن شدند.



عده‌ای زیاده‌خواه و نو کیسه عدالت اجتماعی را مخدوش می‌کنند

خطیب جمعه کنگاور با بیان اینکه در بحث عدالت‌های اجتماعی مشکلاتی وجود دارد، ابراز داشت: عده‌ای در کشور زیاده‌خواه هستند و متأسفانه این عدالت را مخدوش کرده‌اند و با اختلاس‌ها و رانت‌خواری‌ها و به تعبیر مقام معظم رهبری اشخاص نو کیسه‌ای که آمده‌اند شرایط را نامتوازن کرده‌اند.

وی ادامه داد: اما با وجود این مشکلات اقتصادی به معنی گسترده اگر دقت کنیم نظام رفاهیاتی از جمله آب، گاز، برق، امکانات بهداشتی و مدرسه را تا دورترین نقطه کشور برده است در حالی که در زمان پهلوی به دلیل نبود معابر و راه‌ها مردم با درشکه و اسب تردد می‌کردند.

آیت‌الله حسینی به دیگر امکانات ایجاد شده بعد از انقلاب نیز اشاره و اذعان داشت: بعد از انقلاب چندین میلیون مسکن در قالب مسکن‌های مهر در کشور ساخته شد و اتوبان‌ها، راه‌آهن‌ها، ورزشگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، مهدکودک‌ها، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، پارک‌ها و مسائل فرهنگی احداث شد اما با رخوت و سستی که پهلوی داشت ۴۵۰ سال دیگر هم اگر حکومت می‌کردند دستاوردی نداشتند چون لایق مملکت‌داری نبودند.



شبهه‌افکنی‌ها در ایام انتخابات حربه دشمنان است

وی به انتخابات به عنوان رویدادی موثر در تعیین سرنوشت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: از دیرباز دشمنان نظام در راستای دلسرد کردن مردم به نظام و انقلاب گام برداشته‌اند و اکنون نیز هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم شبهات و شبهه‌افکنی‌های دشمنان بیشتر می‌شود.

آیت‌الله حسینی با تاکید بر اینکه باید به شبهات با استناد پاسخ دهیم، گفت: دشمنان با شبهه‌افکنی نسل جوان را به شرکت در انتخابات مردد می‌کنند و لذا وظیفه ما این است که با بیانی محکم، متین و استوار  سوالات نسل جوان را پاسخگو باشیم و از حرف‌های بدون استناد خودداری کنیم.



خواص نظام و عالمان به میدان جهاد تبیین وارد شوند

امام جمعه شهرستان کنگاور با تاکید بر اینکه در بحث انقلاب هم باید روشنگری شود و دستاوردهای آن برای نسل جوان بازگو شود، گفت: خواص نظام و کسانی که اطلاعات و بار علمی دارند بیایند و با استناد تبیین مواضع کنند ونسل جوان را با واقعیت‌های موجود و قبل آشنا کنند و قضاوت را در اختیار خودشان بگذارند زیرا قطعا بیانی که از سر اخلاص گفته شود، تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از