حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل برای تأمین گاز مشترکان از پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان خبر داد.

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شرکت گاز استان کرمانشاه با آغاز فصل سرما از آمادگی کامل برای تأمین گاز بخش خانگی و صنعتی برخوردار است و هيچ‌گونه محدودیتی تاکنون از سوی شبکه سراسری گاز ایران ابلاغ نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به رشد قابل توجه تعداد مشترکین گاز در استان، اعلام کرد: با افزایش ۲۸ هزار مشترک جدید، مجموع مشترکین گاز استان کرمانشاه به ۷۲۱ هزار رسیده است که بخش عمده که آن را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهد و همچنین ۳ هزار مشترک صنعتی داریم.

حسینی تصریح کرد: همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل سرما تعمیرات شبکه گازرسانی به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده انجام گرفته و شرکت گاز استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به مشترکان است، همچنین پایش و نظارت موتورخانه‌های ادارات و سازمان‌ها نیز به صورت پیوسته در حال انجام است.

وی ادامه داد: کرمانشاه در پیک مصرف روزانه به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب گاز را مصرف کرد؛ این در حالی است که در مجموع، مصرف گاز استان در طول فصل سرد به بیش از ۵ میلیارد متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به تأثیرگذاری دمای هوا و تعداد مشترکان بر افزایش میزان مصرف گاز، بیان کرد: در سال جاری با توجه به افزوده شدن ۲۸ هزار مشترک جدید، رشد پنج تا ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان محتمل باشد.

حسینی با بیان اینکه در منطقه اورامانات با توجه به کاهش دما، استفاده از وسایل گرمایشی آغاز شده است، عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از اواسط آبان‌ماه شاهد کاهش دما به صورت محسوس خواهیم بود، در صورتی که سال گذشته کاهش دما از اوایل آذرماه آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان به ۱۰۰ درصد رسیده است و در مناطق روستایی نیز به ۹۸ درصد؛ با این حال، تلاش‌های ما برای تکمیل پوشش گازرسانی در تمامی مناطق روستایی استان همچنان ادامه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از