حالت تاریک
پیش‌بینی تولید ۱۸ هزار تن گردو در کرمانشاه
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۱۸ هزار تن گردو در کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال ۱۸ هزار تن گردو در باغات استان تولید شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رحمان فیض‌قربانی اظهار کرد: استان کرمانشاه ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات گردو دارد که عمده این باغات بارور هستند.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد باغات گردوی استان حدود 2 تن گردوی خشک در هکتار است، پیش‌بینی کرد: امسال ۱۸ هزار تن گردو در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان‌های صحنه، پاوه، جوانرود و دالاهو بیشترین باغات گردوی استان را دارند، گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم به غیر از شهرستان قصرشیرین باغات گردو داریم.

فیض‌قربانی اضافه کرد: عمده ارقام باغات گردوی استان از نوع محلی و تویسرکان هستند، هرچند در سال‌های گذشته توسعه باغات گردو در استان را با استفاده از ارقام تجاری جدید مثل «هارتلی»، «چندلر»و... هم داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده باغات گردوی استان قدیمی هستند، عملیات سرشاخه‌کاری را در باغات گردو در اولویت گذاشته‌ایم که این عملیات امسال در سطح ۲۰۰ هکتار از باغات قدیمی گردو در استان انجام شده است.

 وی یادآور شد: عملیات سرشاخه‌کاری به منظور اصلاح ارقام سنتی و جایگزینی آن‌ها با ارقام جدید و پربازده انجام می‌شود و باغات گردویی که عملیات سرشاخه‌کاری در آن‌ها انجام می‌شود، در سال دوم بعد از اجرای این عملیات به تولید انبوه می‌رسند.

فیض‌قربانی با بیان اینکه برداشت گردو در مناطق معتدل استان کرمانشاه شروع شده، گفت: برداشت گردو در باغات استان تا نیمه مهر‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از