حالت تاریک
کارشناس اداره کل هواشناسی کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی کاهش دما و مه صبحگاهی در کرمانشاه

پیش‌بینی کاهش دما و مه صبحگاهی در کرمانشاه

رئیس اداره هواشناسی کرمانشاه از پیش‌بینی کاهش دما و مه صبحگاهی در کرمانشاه طی روزهای آینده خبر داد.

شهناز حق‌پرست در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: هوای امروز استان کرمانشاه، متاثر از سامانه بارشی حاکم در منطقه، ابری در بعضی ساعات با وزش باد و بارندگی، همراه با رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ است.

 

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش در نیمه غربی، بخصوص منطقه اورامانات نمود بیشتری خواهد داشت، افزود: ممکن است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه شود.

 

وی گفت: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش در غالب نقاط استان، به شکل رگبارهای موقت باران، احتمالاً همراه با رعدوبرق خواهد بود.

 

به گفته حق‌پرست در اوایل روزهای پنج‌شنبه و جمعه، کاهش دمای هوا، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی، به‌ویژه در مناطق سردسیر و معتدل، فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: به دنبال این وضعیت، در روزهای شنبه تا اواخر وقت یکشنبه، به استثنای ابرناکی مختصر آسمان و گاهی اوقات وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

 

حق‌پرست با اشاره به اینکه دمای هوای روزانه طی امروز به طور محسوس کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: از فردا تا یکشنبه هفته آینده دمای هوا به آرامی افزایش خواهد یافت که طی این مدت، حداقل دمای شبانه روندی کاهشی دارد.

   

    وی یادآوری کرد: از ابتدای سال زراعی 486 میلی‌متر بارش وجود داشته که نسبت به دوره بلندمدت کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از