حالت تاریک
دادستان استان کرمانشاه مطرح کرد:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفرچاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان، اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان ذخایر آب‌های سطحی و نیز مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و همچنین کشت‌های آب‌بَر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌ خود را برای انسداد چاه‌های غیرمجاز و چاه‌های حفرشده در مناطق ممنوعه تشدید کرده و کسانی‌ را که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند در اولویت قرار دهد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به پیامدهای منفی حفر چاه‌های غیرمجاز بر حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز دارای کنتور هستند که اکثر آن‌ها هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان بر اساس اولویت و به تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از  سوی آن‌ها بیشتر است. 

کریمی در ادامه، اشاره‌ای به اجرای طرح حدنگار (کاداستر) اراضی کشاورزی در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای این طرح در سطح استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان، اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییر کاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند که از هرگونه ارائه خدمات برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته‌اند، طبق اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدام مغایر داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی‌العموم استان در پایان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت‌المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از