حالت تاریک
در آستانه بهار طبيعت؛

کرمانشاهیان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

کرمانشاهیان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

هر ساله همزمان با آغاز سال جدید و فرا رسیدن تعطیلات نوروزی به عنوان کهن‌ترین عید ایرانیان که با شروع فصل بهار آغاز می‌شود مردم کشورمان خود را برای برپایی جشن این عید و سفر به مناطق مختلف کشور آماده می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ تعطیلات نوروزی یکی از بزرگترین تعطیلات در تقویم ایرانیان است که فرصت ویژه‌ای را برای مردم فراهم می‌کند تا بتوانند ضمن انجام صله رحم و دید و بازدید اقوام و آشنایان به شهرهای کوچک و بزرگ سفر کنند.

هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماه می‌کنند و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی نیز برای سفری ایمن پای کار می‌آیند.

در کنار سفرهای نوروزی توسعه و رونق گردشگری می‌تواند به پیشرفت و توسعه شهرهای کوچک و بزرگ اقدام کند زیرا حضور مسافران در اقصی نقاط کشور نیازمند زیرساخت‌هایی است که هر کدام به میزان خود می‌تواند فرصت اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم کند و در این میان شهرهای مختلف با یکدیگر بر سر جذب مسافر بیشتر رقابت می‌کنند.

اما استان کرمانشاه در میان شهرهای کشورمان با برخورداری از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و آب و هوای چهار فصل و همچنین جاذبه‌های طبیعی می‌تواند گزینه مناسبی برای مسافران نوروزی باشد به ویژه که در فصل بهار می‌توان شاهد مناظر طبیعی و سرسبز بسیار بود که چشم هر فردی را به خود جذب می‌کند.

تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، پایگاه تاریخی بیستون و معبد آناهیتا، طاق‌بستان، منظر جهانی اورامانات، روستاهای دیدنی پاوه و.... می‌تواند برای مسافران جذاب و تماشایی باشد و تعطیلات ماندگاری را برای خانواده‌ها رقم بزند.

کرمانشاه گشت سامانه‌ای برای راهنمایی مسافران نوروزی

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: امسال تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان همزمان با یکدیگر هستند و در این راستا برنامه‌های مختلفی برای قبل و بعد از افطار تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با هماهنگی صورت گرفته در ستاد خدمات سفر استان برنامه‌ریزی لازم برای اسکان مسافران نوروزی با همراهی آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمانشاه صورت گرفته تا بتوانیم میزبان خوبی برای هم‌وطنانمان باشیم.

فرمانی تصریح کرد: اتوبوس‌های گردشگری نیز امسال همانند سال گذشته درب اماکن اقامتی حاضر خواهند شد تا مسافران نوروزی را به اماکن گردشگری راهنمایی و هدایت کنند و بتوانیم از این فرصت برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های گردشگری استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اماکن اقامتی کرمانشاه نیز در کنار سایر مراکز اسکان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم امسال رونق خوبی را در استان کرمانشاه از لحاظ گردشگری شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: همچنین مسافرانی که وارد استان کرمانشاه می‌شوند پیامک خوش‌آمدگویی دریافت خواهند کرد که در آن از طریق یک لینک به سامانه کرمانشاه‌گشت هدایت می‌شوند.

فرمانی عنوان کرد: در سامانه کرمانشاه‌گشت تمام اطلاعات استان ‌کرمانشاه شامل اماکن گردشگری، سیاحتی، اقامتی و... وجود دارد که مسافران نوروزی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و کارشناسان این دستگاه نیز در این ایام نظارت ویژه‌ای را در حوزه‌های مختلف به عمل خواهند آورد.

اجرای جشن‌های بزرگ نوروز در کرمانشاه

ایمان درخشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: یکی از اقدامات شاخصی که امسال توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه در حال انجام است معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کرمانشاه در قالب تولید محتوا فضای مجازی است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: خودروهای گردشگری این سازمان به صورت روزانه در اماکن گردشگری کرمانشاه حضور می‌یابد و نسبت به معرفی این آثار اقدام می‌کند که در قالب ویدئوهای کوتاه در فضای مجازی در حال انتشار است.

درخشی تصریح کرد: در موضوع فضاسازی شهری نیز با موضوع گردشگری و بهار ۴۶ بیلبورد به مساحت ۷۰۰ متر مربع به نصب رسیده که نسبت به معرفی آثار تاریخی استان کرمانشاه اقدام می‌کند.

وی با اشاره به همزمانی بهار طبیعت و قرآن، عنوان کرد: امسال یک شعار تحت عنوان شهر ما روزه‌دار است، با هم به استقبال نوروز می‌رویم انتخاب شده که بتوانیم از فرصت رمضان نیز بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه افزود: دو دستگاه اتوبوس نیز برای موضوع گردشگری و انتقال مسافران به اماکن گردشگری پیش‌بینی شده تا تورهای جذاب گردشگری را اجرا کنیم و افتتاحیه جشن‌های نوروز نیز ۲۸ اسفندماه در تالار انتظار است.

درخشی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک نیز معرفی شده است سعی شده تا بتوانیم خوراک‌های ویژه استان کرمانشاه را نیز به مسافران نوروزی معرفی کنیم.

آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی 

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در قالب پایگاه‌های ثابت و سیار آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنانمان در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

وی با اشاره به آمادگی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، گفت: تیم‌های واکنش سریع و تیم امداد هوایی این جمعیت آماده پاسخگویی به حوادث مختلف است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه  افزود: تیم‌های سحر این جمعیت نیز در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین در طول مسیر محورهای مواصلاتی حضور خواهند داشت و با ایجاد غرفه کودک پذیرای مسافران خواهند بود.

محمدی خطاب به مسافران عنوان کرد: به مسافران توصیه می‌کنیم از شتاب و عجله پرهیز کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم که یکی از آنها سرعت، سبقت غیرمجاز و خواب‌آلودگی به دلیل شتاب برای رسیدن به مقصد است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ رفته‌رفته شهر برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده می‌شود هرچند که ایام عید امسال با ماه مبارک رمضان متقارن شده اما امیدواریم شاهد استقبال خوب مردم از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه باشیم‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از