حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه مفتخر به میزبانی زوار اربعین است

کرمانشاه مفتخر به میزبانی زوار اربعین است

استاندار کرمانشاه گفت: همه مفتخر هستیم که در میزبانی زوار اربعین با تمام توان نقش‌آفرینی کنیم و آنچه که ما را به یک جمع‌بندی می‌رساند یک نگاه گام به گام در این عرصه مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی، در نشست ظهر امروز چهارشنبه با مسئولان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، در راستای استقرار ستاد عتبات عالیات در خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به دغدغه‌ها و اعتقاداتی که پای کار اربعین حسینی است در مقدمات شروع این کار هیچ‌گونه اختلاف و تفاوت نظری وجود ندارد و همه مفتخر هستیم که در این فرصت خدمت میزبانی با تمام توان نقش‌آفرینی کنیم و آنچه که ما را به یک جمع‌بندی می‌رساند یک نگاه گام به گام در این عرصه مهم است. 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: گام اول بخش اعتقادی است که ضرورت و اولویت مشترک همه خدمت‌گزاران است،   در گام دوم، در این خدمت‌رسانی باید یک مراکز ثقلی وجود داشته باشد که در زمان اضطراری بتوانیم حساب کنیم که چند موکب توانمند داریم، چرا که در اربعین تعداد موکب برای ما مهم نیست اما اینکه چه مقدار امکان پشتیبانی در محدوده مرز خسروی داریم مهم‌تر است. 

صحرایی تأکید کرد: در مسیر زیارت اربعین از خدمت‌رسانی ادارات و گروه‌های مردمی استقبال می‌کنیم اما باید اولویت‌بندی انجام دهیم و طبق اولویت، موکب‌ها جانمایی شوند؛ در اولویت‌بندی برخی از موکب‌های که توانایی بالایی در ارائه خدمات دارند در محدوده مشخص نزدیک به پایانه مستقر خواهیم کرد و برای مابقی موکب‌ها در طول مسیر مکان مشخص می‌شود لذا مغتنم است که ستاد عتبات با یک برنامه خاصی در محدوده اصلی منتهی به پایانه مرزی به زوار خدمات ارائه کند که در زمان اربعین برای ارسال امکانات مثل سال گذشته دچار مشکل تردد نشویم. 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه بیان کرد: در رابطه با واگذاری مکان خدمت به ستاد عتبات عالیات در مرز خسروی، هرگونه تصمیم که از سمت وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین گرفته شود ما تابع آن خواهیم بود و در این راستا تسهیل‌گری لازم را انجام خواهیم داد، چرا که حضور مستقیم ستاد عتبات عالیات کشور در مرز خسروی قطعاً آورده‌های بسیاری برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد داشت. 

صحرایی با اشاره به همراهی دولت با ستاد عتبات برای تأمین زمین مورد نیاز ستاد، تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که از سه‌راهی نصرآباد خسروی تا خروجی پایانه، در طول جاده برکت و هر نقطه‌ای که فراهم شد ما همراه و پشتیبان هستیم که ان شاء‌الله خدمات شایسته‌ای توسط ستاد عتبات عالیات به مردم ارائه شود. 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی موکب‌ها و طراحی برای سهولت بیشتر در رفت و آمد زائران اتفاقات خوبی افتاد است و با کیفیت خوبی که سال گذشته مرز خسروی در ارائه خدمات به زائرین عزیز داشت، امیدواریم که امسال میزبان تعداد بیشتری از زائران حسینی باشیم. 

وی در ادامه افزود: این مطالبه همه ما است که مقدمات اولیه بهتری فراهم شود و بتوانیم یک خدمت‌رسانی همراه با سرعت و با کیفیت بهتر داشته باشیم و در محدوده ساخت پارکینگ‌ها نسبت به سال گذشته کارهای بیشتری صورت گرفته و الحمدالله به خوبی تقویت شده و آمادگی بیشتری برای خدمت داریم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از