حالت تاریک
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

کرمانشاه نیازمند تهیه نقشه دیجیتال است

کرمانشاه نیازمند تهیه نقشه دیجیتال است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه باید برای وقوع حوادث مختلف آماده باشیم گفت: کرمانشاه نیازمند تهیه نقشه دیجیتال است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ محمد حسن نامی صبح امروز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ۳۳ دستگاه‌ و سازمان در حوزه مدیریت بحران دارای وظیفه و تکالیف خود هستند که باید همکاری لازم را با سازمان مدیریت بحران کشور داشته باشند تا بتوانیم در مواقع بحران پاسخگویی مناسبی را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در موضوع مدیریت بحران حوادث اولویت‌دار سیل، سیلاب، زلزله، فرونشست، سرمازدگی و گرمازدگی، رانش زمین و ریزگرد است که باید متناسب با ویژگی‌های هر کدام برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

نامی عنوان کرد: واحدهای صنعتی بر اساس قانون و مصوبه موجود باید در بحث استفاده از پساب همکاری لازم را داشته باشند و خود آنها باید زیرساخت‌های لازم را با همکاری دولت فراهم کنند زیرا در غیر این صورت با محدودیت تخصیص منابع آب مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش حوادث طبیعی و غیرطبیعی دستگاه‌های اجرایی و ادارات حتما نسبت به بیمه ساختمان‌های خود اقدام کنند و باید در این راستا مشوق‌هایی برای آنها تعیین شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در موضوع اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری طرح کاشت یک میلیارد درخت توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده که از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توسط استان‌ها با محوریت کاشت نهال‌های مثمر انجام گیرد که شهرستان قصرشیرین یکی از فرصت‌های مناسب برای ایجاد نخلستان و توسعه زراعت چوب است.

نامی عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در شهرهای بزرگ و به ویژه کلان‌شهرها وجود دارد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه است که از شهرداری و دادستان انتظار داریم با ساختمان‌های ناایمن به صورت جدی برخورد کنند زیرا برای جلوگیری از حوادث هم‌اکنون ساختمان‌ها باید آمادگی زلزله هشت ریشتری را داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث مصالح ساختمانی متاسفانه تنوع محصولات و مقاومت خیلی رضایت‌بخش نیست و نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از مصالح مقاوم برای افزایش ساختمان‌ها هستیم که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا در هنگام حوادث شاهد حادثه تلخ نباشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: تغییرات اقلیمی، تغییرات آب و هوایی، فضای سبز، بیابان‌زایی از جمله خطراتی است که کشورها را تهدید می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز به درستی بر روی کاشت یک میلیارد درخت تاکید دارند زیرا باید علاوه بر حفظ منابع طبیعی از فرسایش خاک نیز جلوگیری کرد و مباحث آبخیزداری و آبخوان‌داری باید به صورت پیوسته دنبال شود.

نامی با اشاره به درخواست استاندار کرمانشاه برای تخصیص منابع گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های دولت پرداخت اعتبارات بسیار زیاد با مشکلاتی همراه است و باید سعی کنیم جذب اعتبارات ملی و استانی مناسبی را داشته باشیم و از امکانات موجود نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

وی ادامه داد: کشورمان با توجه به مرزهای بسیار زیاد با کشورهای همسایه باید در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی و مرزی نیز اقدامات لازم را انجام دهد و در استان کرمانشاه آماده همکاری برای این موضوع هستیم.

نامی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات مطرح شده در این جلسه استان کرمانشاه دارای بافت فرسوده بسیاری است که باید با ایجاد مشوق‌هایی زمینه بازسازی و نوسازی این مناطق را فراهم کنیم تا مردم هر چه بیشتر بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده همواره مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و بازدیدی نیز این مناطق صورت گرفت که تصمیمات لازم برای آن اتخاذ شد.

نامی بیان کرد: یکی از نیازهای اصلی کرمانشاه تهیه نقشه دیجیتال است تا بتوانیم برای محاسبه شیب و سایر اقدامات مهندسی اطلاعات کافی را داشته باشیم و نیاز است که در کمترین زمان ممکن نقشه دیجیتال تهیه شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از