حالت تاریک
رئیس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب خبر داد:

کشت بیش از ۲هزار هکتار چغندرقند در سرپل‌ذهاب

کشت بیش از ۲هزار هکتار چغندرقند در سرپل‌ذهاب

رئیس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از کشت۲ هزار و ۲۵۰ هکتار چغندرقند در شهرستان و اشتغالزایی حدود ۶۰۰ نفر خبر داد.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: در راستای توسعه کشت چغندرقند در شهرستان سرپل ذهاب، نماینده ۵ کارخانه قند بیستون، شهرکرد، اصفهان، قزوین و اسلام آبادغرب با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی شهرستان از ابتدای شهریور ماه تا انتهای مهر ماه در منطقه مستقر و نسبت به عقد قرارداد با کشاورزان اقدام کردند.

وی افزود: کل سطح قرارداد کشاورزان با کارخانجات قند ۲۲۵۰ هکتار بوده که با توجه به اخطار چندباره جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان به کشاورزان جهت‌عدم مسئولیت کشت‌های بدون قرارداد متاسفانه تعدادی از کشاورزان بدون توجه به این احضارها اقدام به کشت چغندر قند آزاد کردند که مسئولیت‌عدم خرید توسط کارخانجات به عهده آن کشاورزان خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی  سرپل‌ذهاب تصریح کرد: کشت چغندرقند از ابتدای مهر ماه آغاز و تا انتهای مهر ماه به طور کامل صورت گرفته است، تعداد اندکی از کشاورزان به علت‌عدم دریافت به موقع بذر از کارخانجات قند در ابتدای آبان ماه شروع به کشت کردند.

حیدری گفت: پیش بینی می‌شود در این میزان سطح کشت، ۱۵۵ هزار تن چغندر قند در سال ۱۴۰۳ برداشت شود که به میزان ۷۵ هزار تن نسبت به سال قبل و ۹۳ درصد افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: تعداد اشتغالزایی به این سطح کشت با توجه به عملیات مختلف چغندرقند در طول فصل کاشت، داشت و برداشت تقریباً حدود ۶۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از