سه‌شنبه 27 شهر 1403
1403-06-18 07:38 - شماره خبر : 9657 0
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه:

کمبود گوشت مرغ در کرمانشاه وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه عرضه گوشت مرغ در استان وجود ندارد گفت: میزان عرضه گوشت مرغ بیش از نیاز استان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عبدالوحید محمدی اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت مرغ در سطح ملی بوده و به دلیل آنکه میزان مصرف در استان‌های شمالی در ایام تعطیلات هفته گذشته افزایش یافته بود و از سویی دیگر بیشتر کشتارگاه‌ها نیز تعطیل شده بود از این رو این امر موجب افزایش قیمت در بیشتر استان‌های کشور شده است. 

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ طی این مدت حتی در استان‌های همجوار کرمانشاه نیز تا ۹۵ هزار تومان افزایش یافته بود، افزود: افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار کرمانشاه نیز متاثر از افزایش آن در سطح کشور بوده و موقتی است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآور شد: برای کاهش کاذب قیمت مرغ منجمد به بازار تزریق شده و هم اکنون روزانه از طریق فروشگاه‌های بزرگ در استان در حال توزیع است. 

 هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار کرمانشاه هم اکنون به قیمت ۸۸ تا ۸۹ هزار تومان عرضه می‌شودکه این قیمت هفته گذشته ۸۵ هزار تومان بود. 

در استان کرمانشاه بیش از ۵۵۰ واحد مرغ گوشتی مشغول فعالیت است که سالانه بیش از ۷۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کنند. 

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲/۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4OrPJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار