حالت تاریک
رئيس بنیاد شهید گیلانغرب:

کنگره شهدا احیاگر نهضت شهادت است

کنگره شهدا احیاگر نهضت شهادت  است

رئيس بنیاد شهید و امور ايثارگران گیلانغرب گفت: برگزاری کنگره شهدا استان کرمانشاه تجدید عهد دیگر سینه ستبر ایران با فرهنگ ایثار و شهادت است.

همایون نکوکاریان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اسم و رسم و نام شهدا را مانای تاریخ یاد کرد و اظهار داشت: شهدا نامشان ذکر زبان‌هاست نه برای زنده نگه داشتنشان بلکه آن‌ها زندگانند و عند ربهم یرزقونند و امروز چراغ راه ما شده‌اند. 

وی جایگاه متعالی شهدا را یادآور شد و افزود: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها است که امروز ما در سطح جهانی از امنیت و اقتدار برخوردار هستیم. 

نکوکاریان ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب مصونیت جامعه از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و سوق دادن نسل‌های بعدی به سمت رسالت شهدا است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گیلانغرب گفت: در این بستر و در راستای برگزاری کنگره شهدا استان کرمانشاه بنیاد شهید و سپاه ناحیه گیلانغرب با همکاری دیگر نهادها و از همه مهم‌تر مشارکت مردم شهیدپرور این شهرستان اقدام به تشکیل جلسه هماهنگی بین کمیته‌های مربوطه، سرکشی و دیدار با خانواده‌های گران‌قدر شهدا کرد. 

وی تصریح کرد: در این موضوع نیز یادواره‌هایی ارزشمند و با شکوه معنوی از جمله یادواره‌های طایفه‌ای با همکاری طوایف عزتمند و غیور شهرستان، یادواره‌های ماهیانه با یاد و نام شهدای همان ماه و یادواره مردمی ۳ هزار شهید گران‌قدر ایل بزرگ کلهر برگزاری شده است. 

این مقام مسئول در پایان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تاکید کرد: شرط اساسی زنده نگه داشتن یاد شهدا زنده کردن دل‌هاست که امید است این مهم در سایه عنایت الطاف الهی به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد چرا که شهدا حبل‌المتین هستند و تنها با چنگ زدن به نامشان، امنیت و آرامش میسر می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از