حالت تاریک
کنگره شهدا تزریق معنویت به جامعه است
امام جمعه موقت کنگاور:

کنگره شهدا تزریق معنویت به جامعه است

امام جمعه موقت کنگاور گفت: آن‌ چیزی که تا حدود زیادی می‌تواند فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده نگهدارد و معنویت را به جامعه تزریق کند، برگزاری کنگره‌هایی به عنوان تجلیل از شهدا و یاد و نام آن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌مجد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ هدف از برگزاری کنگره شهدا را زنده‌نگهداشتن یاد و نام شهدای عزیز عنوان کرد و اظهار داشت: در دنیایی که دنیای بی‌تفاوتی‌ها است و در بسیاری از مواقع می‌بینیم که مردم نسبت به امور دینی خودشان لاقید و بی‌تفاوت شده‌اند و معنویت تا حدودی از جامعه ما رخت بر بسته است، آن چیزی که تا حدود زیادی می‌تواند زنده کننده یاد شهدا باشد برگزاری همین کنگره‌ها و یادواره‌ها است. 

وی خاطرنشان کرد: با این هدف و نیت معنوی، آموزه‌های شهدا که به عنوان میراثی ماندگار برای ما به یادگار مانده است به فراموشی سپرده نمی‌شود و همیشه یاد آن‌ها جاودانه می‌ماند و با دنبال کردن این هدف، جامعه ما آسیبی نخواهد دید. 

حسینی‌مجد اذعان داشت: برگزاری این کنگره‌ها می‌تواند جوانان ما را که دل‌هایی آماده در فراگیری و مطالعه سیره شهدا دارند، برای عمل به دستاورد شهدا ترغیب کند و ما جوانانی را در آینده داشته باشیم که همه متعهد و با اخلاص در راه خدمت خالصانه به مردم تلاش کنند. 

امام جمعه موقت کنگاور تصریح کرد:  در حال حاضر اگر می‌بینیم که رنگ و بویی از اخلاص در جامعه وجود دارد، بخش اعظم آن را مرهون خون شهدا هستیم و جوانان عزیز ما که در فضای جنگ و جهاد نبوده‌اند با تبیین سیره شهدا برای آن‌ها می‌توانیم ادعا کنیم که تأثیر آن در دغدغه‌مندی جوانان برای دفاع از نظام اسلامی در عمل می‌تواند بسیار پر رنگ و برجسته باشد. 

وی بهترین راه برای برجسته کردن ایثارگری‌های شهدا را تبیین سیره شهدا در قالب گفتمان‌های شهدایی با محوریت یاد و نام شهدا دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری خصوصاً در این چند سال اخیر بسیار بر روی جهاد تبیین تأکید داشته‌اند و جهاد تبیین هم نه اینکه منحصر در مقوله‌ای خاص شود بلکه همه مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی و… را در برمی‌گیرد. 

حسینی‌مجد تأکید کرد: در واقع جوانان ما در این برهه از زمان بیشتر از هر قشر دیگری محتاج به جهاد تبیین هستند که فرهنگ معنوی جامعه و مخصوصاً فرهنگ جهاد و شهادت و راه شهدا همیشه زنده بماند. 

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در شهرستان کنگاور در راستای کنگره نیز اشاره و ابراز کرد: در سطح شهرستان و در حیطه کاری بنده هم در سالروز شهادت شهدا با افتخار و با تمام توان  در خدمت شهدا و پاسداشت نام و یاد آن‌ها بوده‌ایم و همه‌ساله مراسمی را با شکوه خاص و با دعوت از مسئولان محلی در منطقه خود برگزار کرده‌ایم که در این راستا حضور مردم و مسئولان و مخصوصاً حضور پررنگ جوانان بر غنای مراسم افزوده است. 

حسینی‌مجد در پایان ابراز امیدواری کرد که همیشه خادم خوبی برای شهدا باشیم و هیچ‌گاه دنیا و زرق و برق آن ما را از یاد و نام شهدا غافل نکند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از