حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

گردشگری ما مقوم فرهنگ حجاب و عفاف است

گردشگری ما مقوم فرهنگ حجاب و عفاف است

استاندار کرمانشاه گفت: به صراحت گردشگری ما مقوم فرهنگ حجاب و عفاف و اخلاق و مذهب ما است و غیر از آن نامطلوب خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی شامگاه امروز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان پاوه، اظهار داشت: الحاق روستا به شهر یک تیغ دو لبه‌ای است که ما برای خدمت‌رسانی بهتر از یک طرف باید تسریع داشته باشیم تا مردمی که در این مناطق ساکن هستند از بعضی از خدمات و امکانات محروم نباشند و از طرف دیگر نکات و چالش‌های خاص خود را دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به الحاق چهار روستا به شهر پاوه، افزود: در خدمات‌رسانی و مسائل شهری تاکید را تسریع می‌کنیم که سازمانهای مرتبط هرکدام به سرعت با شرایط جدید الحاق روستا به شهر را بازطراحی کنند و شهر جدیدی را تصور کنند که الحاق در گام اول باشد، و پس از الحاق، به قسمتی از شهر پاوه تبدیل شود.

وی گفت: شهرداری، آبفا، گاز، برق و مجموعه‌های مختلف این سازماندهی جدید را به سرعت لحاظ کنند که مردم وارد این فضا شوند.

صحرایی بیان داشت: باید این جمعیت جدید ۱۰ هزار نفری الحاق روستاها در یک شهر منسجم یک پارچه خود را ببینند.

استاندار کرمانشاه اذعان داشت: در مقولات فرهنگی و مذهبی طبیعتا ما آنچه که پشتیبانی و پیشنهاد می‌کنیم، تاکید بر انسجام و وحدت و شکوه داریم که سیاق مساجد جامع، ساماندهی را با نظر حاج ماموستا داشته باشیم.

وی افزود: نماز جماعت باید در همه جا با شکوه برگزار شود اما نماز جمعه قرار است شکوه برتری را بر جامعه ببخشد به تعبیری باید این تجمعات ما مایه شرافت و کرامت آبرو و عزت باشد و ما پشتیبانی خود را از این انسجام خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: برای تکمیل زنجیره خدمت در مسکن مهر تپه کوله ان شاالله بتوانیم مسجد و مدرسه‌ای هم در این مکان در سال آینده احداث کنیم.

وی گفت: ریاست محترم جمهور در جلسه دو هفته قبل، تاکید بسیار جدی در بحث میراث فرهنگی و گردشگری داشتند که باید بیشتر مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین فرصت‌های استان، گردشگری و میراث فرهنگی است و تمرکز بیشتر ما در سال آینده بر حوزه گردشگری است که گردگشری ما باید متناسب و در چارچوب ارزش‌ها باشد و حتما گردشگری را با توجه به مجموعه شایستگی‌های عمومی و اقلیمی خواهیم داشت.

صحرایی تصریح کرد: میراث فرهنگی، میراث فرهنگی ما محسوب می‌شود و نباید با مسائل ضد فرهنگ ما تلفیق شود این میراث باید در خدمت فرهنگ مستغنی ایران اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: هر مسئله‌ای که این فرهنگ و سطح بلند و متعالی فرهنگ ما را مخدوش کند نامطلوب خواهد بود و باید با تدبیر و مدیریت جلوگیری و اصلاح شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: تاکید می‌کنم روند پیش روی رسیدگی به میراث فرهنگی را این گونه پیش خواهیم برد که آنچه که در خدمت صنعت گردشگری قرار می‌گیرد باید همراه با تضمین مسائل فرهنگی جامعه عموم باشد.

وی تصریح کرد: به صراحت و شفافیت گردشگری ما مقوم حجاب و عفاف و اخلاق و مذهب ما است و غیر از آن نامطلوب خواهد بود و مجموعه اورامانات به علت دارا بودن ظرفیت خوب در این مسئله باید بیشتر مراقب باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از