حالت تاریک
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه:

گروه‌های جهادی در خط مقدم محرومیت‌زدایی هستند

گروه‌های جهادی در خط مقدم محرومیت‌زدایی هستند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به نقش موثر گروه‌های جهادی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی گفت: گروه‌های جهادی در خط مقدم محرومیت‌زدایی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ امیرحمزه خزایی صبح امروز یک‌شنبه در دیدار اعضای بسیج سازندگی و جهادگران با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: بسیج سازندگی همواره از بدو تأسیس در راستای محرومیت‌زدایی و حل مشکلات مردم گام برداشته که در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی خدماتی را ارائه کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۳۴۱ مورد پروژه عمرانی با محوریت ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان، خانه عالم، غسالخانه و... اقدام کرده است.

خزایی بیان کرد: همچنین بسیج سازندگی استان کرمانشاه نسبت به احداث ۲۰۰ باب منزل مسکونی با همکاری کميته امداد و بنیاد مسکن برای مددجویان این نهاد و ۳۰ کیلومتر راه روستایی با همراهی راهداری استان کرمانشاه اقدام کرده است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های جهاد آبرسانی توسط بسیج سازندگی، ادامه داد: بسیج سازندگی استان کرمانشاه به عنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نسبت به انجام پروژه‌های آبرسانی اقدام کرده که از جمله آن احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ، ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در عرصه فعالیت‌های اجتماعی ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه، ۵۶ هزارعدد لوازم التحریر، ۱۰۰ هزار عدد پوشاک و کفش، ۱۸۰ هزار عدد اقلام بهداشتی و دارویی، آزادی یک هزار و ۷۰۰ نفر زندانی جرای غیرعمد، تهیه ۹ هزار و ۸۰۰ متر فرش سجاده‌ای برای مسجد و بسیاری اقدامات دیگر از جمله آن است.

خزایی عنوان کرد: بسیج سازندگی استان کرمانشاه در جذب اعتبارات مقام سوم کشور را کسب کرده است و یک هزار و ۶۵ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند که این اعتبار از محل تبصره ۱۸ دریافت شده است.

وی ادامه داد: احداث ۲۰ نیروگاه پنج کیلوواتی برای خانواده‌های نیازمند با هدف تأمین مالی و مدیریت مصرف انرژی از جمله اقدامات مهمی است که توسط بسیج سازندگی استان کرمانشاه انجام گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۴ صندوق قرض‌الحسنه با ۴۸ هزار نفر عضو در راستای کمک به اشتغال جوانان و افراد کارآفرین تشکیل شده است.

خزایی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی افزود: استان کرمانشاه ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی با ۴۰ هزار نفر عضو دارد که در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی حضور دارند و اقدامات تأثیرگذاری را به سرانجام رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در رزمایش جهادگران فاطمی ۳۵۰ گروه جهادی با ۴ هزار و ۴۰۰ نفر و در رزمایش نوروزی ۱۶۰ گروه جهادی با ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نسبت به انجام پروژه‌های عمرانی و اقدامات فرهنگی اقدام کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: گروه‌های جهادی حلقه‌های میانی خدمات‌رسانی هستند  و انتظار می‌رود فرهنگ و گفتمان جهادی در بین آحاد مسئولان و مردم نهادینه شد زیرا گروه‌های جهادی در خط مقدم محرومیت‌زدایی قرار دارند و از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با امکانات و تجهیزات خود این جهادگران را یاری کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از