حالت تاریک
امام جمعه هرسین:

نماینده مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

نماینده مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

امام جمعه هرسین گفت: کسی که می‌خواهد داوطلب نمایندگی باشد باید دارای ویژگی‌های یک نماینده خوب و در تراز انقلاب باشد و از شاخصه‌های تدین و تقوا، کارآمد بودن و در ارتباط مستقیم با مردم بودن و دلسوزی مردم برخوردار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در زندگی ما الگوگیری از افرادی است که نوع الگوگیری می‌تواند سعادت زندگی ما را رقم بزند.

امام جمعه هرسین گفت: سیره و روش زندگی ائمه معصومین(ع) الگویی تمام‌عیار برای ما و فرزندان ماست و نمونه بارز آن حضرت فاطمه زهرا(س) است که مادری دلسوز برای فرزندان خود و همسری شایسته برای امیرالمومنین حضرت علی(ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) تنها بانویی است که در شب ازدواج لباس عروسی خود را به سائل داد، کسی که خود را از نابینا می‌پوشاند و با حفظ حریم در جامعه حاضر می‌شد و با دفاع از امام خود فدایی ولایت می‌شد، سزاوار است و البته انسان در زندگی فردی و اجتماعی الگویی مناسب برای زندگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم آذرماه به‌عنوان روز مجلس، تصریح کرد: نام‌گذاری این روز به‌دلیل سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس است؛ بزرگ‌مردی که تمام قد در مقابل استبداد ایستاد.

امام جمعه هرسین با اشاره به ماندگاری نام و یاد آیت‌الله مدرس، افزود: در آن زمان افراد عالم‌تری هم بودند ولی در کنار علم و تقوای ایشان آگاه و شجاع بودند به گونه‌ای که نه تهدید در آنها نفوذ داشت نه تطمیع و این الگویی برای داوطلبان مجلس است که می‌خواهند فردا بر کرسی مجلس بنشینند.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات برخی افراد نه بر اثر لیاقت بلکه بر اثر حمایت قدرت‌مندان و ثروت‌مندان کرسی نمایندگی را تصاحب می‌کنند و به‌جای اینکه وامدار نظام و انقلاب باشند مدیون و پاسدار اموال ثروت‌مندان می‌شوند و این افراد نمی‌توانند نقش خدمت به محرومان را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اظهار داشت: ما در گذشته شاهد انفعال برخی از نمایندگان مجلس در بزنگاه‌ها بودیم، زمانی که در جریان برجام به وعده‌های دشمن روی باز نشان دادند و در فتنه گذشته به خاطر کسب رای از نظام دفاع نکردند وعملا یا با سکوت معنادار خود با فتنه‌گران همراه شدند و به آرمان‌های نظام لگد زدند.

وی افزود: نماینده‌ای که روحیه انقلابی نداشته باشد نمی‌تواند در مجلس انقلابی حضور داشته باشد و خدمتگذار خوبی برای مردم و محرومان باشد.

امام جمعه هرسین گفت: کسی که می‌خواهد داوطلب نمایندگی باشد باید دارای ویژگی‌های یک نماینده خوب و در تراز انقلاب باشد و از شاخصه‌هایی چون تدین و تقوا، کارآمد بودن و در ارتباط مستقیم با مردم بودن و دلسوزی برای مردم برخوردار باشد، به‌جای حرف زدن اهل عمل باشند، شجاع و نترس باشد و منفعل نباشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای انتخابات در کشور ما بر مدار و روال آیات و روایات است و مجلس و قوانین کشور هم همین‌طور است و باید نماینده ما هم در همین تراز باشد زیرا این نظام ثمره خون شهدا و نفس پاک امام خمینی(ره) و زعامت خوب مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی اظهار داشت: هر جا آسیب دیدیم از ناکارآمدی مسئولان بوده است، هر کسی که امور را در دست می‌گیرد باید در روز قیامت پاسخگوی این مردم باشد، در فتنه گذشته برخی از نمایندگان خوب عمل نکردند و نشان دادند که کسب رای مهمتر از همه‌چیز است.

امام جمعه هرسین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: این رژیم در باتلاقی فرو رفته که در هر دو صورت جنگ و آتش‌بس شکست مفتضحانه‌ای برای آنها رقم خورده و این دست و پا زدن‌ها برای کتمان شکست است و با این اوضاع آینده درخشانی در انتظار منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به هفته معلولین، تصریح کرد: انتظار داریم فرماندار، نماینده و خیرین  نسبت به رفع مشکل این عزیزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی گفت: در بحث وضعیت مسکن مهر بهزیستی تقاضا داریم نسبت به رفع این مشکل و تسریع در واگذاری این واحدها اقدام کنند زیرا با توجه به نیازمندی جامعه هدف چند سالی است که بلاتکلیف مانده و قول‌هایی به آنها داده شده است که انتظار می‌رود در این خصوص پیگیری لازم انجام شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از