حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

عدم وجود مستندات کافی برای شکایات انتخاباتی کرمانشاه

عدم وجود مستندات کافی برای شکایات انتخاباتی کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات در صحت، سلامت و امنیت کامل برگزار شده، گفت: مستندات کافی برای شکایات انتخاباتی در استان کرمانشاه وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی صبح امروز سه‌شنبه در بیست و دومین نشست ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری از مردادماه بر اساس قانون جدید آغاز شد که در یازده اسفند انتخابات برگزار شد. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه کاندیدها باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۰ درصد آرای صحیح ماخوذه را کسب می‌کردند، منتخبین تمام حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه مشخص شدند اما در حوزه انتخابیه کرمانشاه تنها یک کاندید توانست بیش از ۲۰ درصد آرا را کسب کند و دو کرسی دیگر مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد. 

شعبانی تصریح کرد: همچنین پس از برگزاری انتخابات بر اساس قانون بازه زمانی مشخصی برای ثبت و رسیدگی به شکایات کاندیدها در حوزه اجرا و نظارت مشخص شده است که در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۲۰ شکایت دریافت شد که به دلیل‌عدم ارائه مستندات کافی این شکایات مورد پذیرش قرار نگرفت. 

وی ادامه داد: هیچکدام از مسئولان ارشد استان کرمانشاه در فرآیند انتخابات هیچگونه دخالتی در حمایت و یاعدم حمایت از کاندیدها نداشتند اما افراد می‌توانند شکایات خود را از طریق شورای نگهبان و فرآیند قانونی پیگیری کنند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: ما قدردان ملت ایران هستیم که با حضور خود در پای صندوق‌های رأی با وجود تبلیغات منفی دشمن و ایجاد روحیه ناامیدی در فضای جامعه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای اما مردم در انتخابات حضور یافتند و نسبت به انتخابات دور قبل نیز تعداد کاندیدها افزایش یافته بود. 

شعبانی خاطرنشان کرد: مردم همواره نشان داده‌اند در پشتیبانی از نظام پای کار بوده‌اند و همین مردم نقش اصلی را در انتخابات ایفا کردند که مشارکت ۳۹.۴۷ درصدی را در استان کرمانشاه به ثبت رساندند. 

وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مردم با شرکت در انتخابات تصمیم خواهند گرفت که چه کسانی نماینده آن‌ها در مجلس باشد تا فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات نیز پایان یابد و همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله مصطفی علما و آیت الله نریمانی به عنوان منتخب مردم برگزیده شدند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: برخی افراد نیز در قالب بیانیه‌های مختلف صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند اما باید بدانیم در حوزه‌های انتخابیه شهرستانی استان کرمانشاه تنها یک نفر می‌تواند منتخب مردم باشد و اگر اعتراض و شکایتی نیز از فرآیند انتخابات دارند باید آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند. 

شعبانی با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد در روز انتخابات تصریح کرد: بر اساس اعلام دستگاه قضایی هیچ پرونده‌ای منجر به تشکیل پرونده نشده و دستگیری‌های صورت گرفته نیز در راستای نظم‌بخشی و جلوگیری از بی‌نظمی بوده است و برخورد با مدیران اجرایی نیز در راستای رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات بوده است. 

وی بیان کرد: از رسانه‌ها نیز برای اطلاع‌رسانی، افزایش مشارکت و رقابت‌بخشی در ایام انتخابات به ویژه پوشش ۳۶ساعته ستاد انتخابات تشکر و قدردانی داریم و نتایج بررسی شکایات نیز از طریق همین رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از