حالت تاریک
غفلت از یک پروژه بحران به بار آورد؛

۱۰ ساله شدن حواشی پروژه زیرگذر روستای چهر

۱۰ ساله شدن حواشی پروژه زیرگذر روستای چهر

برداشتن تعمدی نیوجرسی‌های مقابل روستای چهر چه از طرف مردم روستا یا با چراغ سبز مسئولا و صرفاً در اعتراض به عدم اجرای پروژه زیرگذر مقابل این روستا نشانه انفعال مسئولان شهرستان در مدیریت یک بحران محلی و منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، زیرگذر دهستان چهر از جمله مصوبات و پروژه‌های راکد شهرستان هرسین است که در راستای تسهیل در تردد مردم منطقه و جلوگیری از تصادفات احتمالی در نظر گرفته شده است و جزو مطالبات به حق مردم منطقه برای دارا بودن یک مسیر امن به منظور تردد در دو سمت بزرگراه به شمار می‌رود. 

برداشتن تعمدی و بدون برنامه نیوجرسی‌های مقابل روستای چهر چه از طرف مردم روستا یا با چراغ سبز مسئولان و صرفاً در اعتراض به‌عدم اجرای پروژه زیرگذر مقابل این روستا نشانه انفعال متولیان امر در مدیریت یک بحران محلی و منطقه‌ای و ایجاد یک بحران شدیدتر در به خطر انداختن جان مردم تلقی می‌شود. 

ایجاد دوربرگردان آن هم در یک بزرگراه، عموماً راه حل خطرناکی برای گذر از یک سمت تندرو بزرگراه به سمت دیگر تندرو آن است که در این بین بسیاری از خودروها به ناچار مجبور هستند با انحراف به چپ بسیار خطرناک، خود را به بریدگی (دور برگردان) برسانند. 

منتظر اقدام راه وشهرسازی هستیم

فرهاد احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: اداره راهداری شهرستان در راستای اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی مسیرهای مواصلاتی اقدام به نصب نیوجرسی و ایمن‌سازی مسیر هرسین به پلیس راه کرد. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هرسین افزود: متأسفانه با توجه به مطالبات مردم منطقه و ممانعت اهالی روستای چهر در اجرای پروژه ایمن‌سازی مسیر،   موانع نصب شده در محدوده روستا در راستای تردد اهالی روستا و انجام فعالیت‌های کشاورزی برداشته شد. 

وی تصریح کرد: در شورای ترافیک شهرستان هم مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به اجرای پروژه زیرگذر محدوده روستا اقدام کند و در حال حاضر هم منتظر اقدام اداره راه وشهرسازی و اجرای این پروژه هستیم که در نهایت با انسداد مجدد مسیر نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود. 

اعتبارات پروژه زیرگذر روستای چهر ملی است

لطفی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: پروژه زیرگذر روستای چهر از جمله پروژه‌های در دست انجام شهرستان است که از سال ۱۳۹۳ کار اجرایی آن آغاز شد و تا به امروز ادامه داشته است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هرسین افزود: مشکل معارض بخشی از پروژه حل شده و کارهای آن  توسط پیمانکار انجام شده ولی متاسفانه سمت دیگر جاده که روبروی روستا است به دلیل مخالفت مالکان زمین‌های منطقه و معارض اجتماعی کار اجرایی آن متوقف شده است. 

وی تصریح کرد: از آنجا که اعتبارات این پروژه به صورت ملی است لذا باید چانه‌زنی‌ها برای اخذ اعتبارات به صورت جدی انجام شود چرا که‌عدم وجود اعتبار هم باعث تأخیر در اجرا و تملک اراضی محدوده پروژه شده است. 

تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی عنوان می‌دارد در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان تصادفات نقص راه یا وسیله نقلیه مؤثر در علت تصادفات باشد حسب مورد متصدیان ذی‌ربط، مسئول جبران خسارات وارده بوده و با آن‌ها برابر قانون رفتار خواهد شد. 

روستای چهر ۴ هزار نفر جمعیت دارد

تیشه‌کنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: متاسفانه وضعیت ایجاد شده در ورودی روستای چهر بسیار خطرناک است و مجموعه مسئولان شهرستان هم پیگیر رفع فوری این مشکل هستند. 

معاون امور عمرانی فرماندار هرسین افزود: با توجه به اینکه این مشکل در حوزه پلیس راه استان نیز است لذا با پیگیری‌های انجام شده منتظر هستیم که در شورای ترافیک استان این موضوع مطرح و راهکارهایی مصوب شود که به رفع این مشکل بینجامد. 

وی تصریح کرد: روستای چهر دارای بیش از ۴ هزار نفر جمعیت است که متأسفانه از ابتدا فکری به حال تردد اهالی و ایجاد زیرگذرهای استاندارد در این مسیر نشده است. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ هر چند مطالبه مردم دهستان چهر در دارا بودن یک مسیر امن برای تردد در دو سمت جاده‌ای یک مطالبه به حق محسوب می‌شود و از طرفی کم‌کاری و انفعال مسئولان در اجرای یک زیرگذر استاندارد و امن مشهود است اما به نظر می‌رسد راهکار فعلی و برداشتن موانع ایمن‌سازی جاده‌ای نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد حوادث جبران‌ناپذیر جاده‌ای در این مسیر می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از