حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
۱۲ آبان‌ سرشماری کشاورزی روانسر آغاز می‌شود
فرماندار روانسر:

۱۲ آبان‌ سرشماری کشاورزی روانسر آغاز می‌شود

فرماندار روانسر با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور گفت: ۱۲ آبان‌ماه سرشماری کشاورزی در این شهرستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛سعدی مصطفی‌زاده ظهر امروز یک‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان روانسر اظهار داشت: عموم مردم با سرشماری نفوس و مسکن بیشتر آشنا هستند اما سرشماری بخش کشاورزی هم از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا با امنیت غذایی آن‌ها در ارتباط است و در دنیا امروز حکمرانی بر اساس داده‌ها انجام می‌شود.

فرماندار روانسر با بیان اینکه اگر داده‌ها موجود نباشد، مبدا و مقصد برنامه‌ها مشخص نخواهد بود، افزود: آمارگیری بخش کشاورزی دشواری خاص خودش را دارد و در سایر برنامه‌های کشور تأثیرگذار است و سرشماری و داده‌های آماری در توسعه شهرستان، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ضرورت دارد.

مصطفی‌زاده افزود: از مردم انتظار داریم که همکاری لازم را با متولیان سرشماری بخش کشاورزی به‌عمل آورند و این نقش بیشتر متوجه بخشداری‌، دهیاری‌ها و شوراها است.

اهمیت داده‌های سرشماری کشاورزی برای برنامه‌ریزی 

عبدالرحیم احمدی معاون فنی و اجرایی پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان روانسر عنوان کرد: ممکن است پرسش شود این گردآوری اطلاعات و داده‌ها به چه کاری می‌آید که باید گفت این اطلاعات برای برنامه‌ریزی تهیه می‌شود زیرا در حال حاضر یکی از چالش‌های موجود نبود آمار و اطلاعات درست است، داده‌های دقیق به سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ذکر این نکته مهم است که آماری که به‌دست می‌آید محرمانه بوده و طبق قانون مرکز آمار ایران در اختیار هیچ نهادی قرار نمی‌گیرد و فقط گزارش‌های نهایی در اختیار نهادهای مربوطه قرار خواهد گرفت.

احمدی خاطرنشان کرد: هر چه همکاری مردم در این خصوص بیشتر باشد وفاق ملی و آبادانی در سطح بالایی محقق خواهد شد، مشارکت مردم در کنار اعتمادی که دارند تأثیرگذار است که رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند کمک‌رسان باشند.

وی تأکيد کرد: مأموران با کارت، ابزار و پوشش مشخص مراجعه میدانی دارند، برخی از اطلاعات حضوری خواهد بود و بخشی تلفنی است که از سوی ستاد شهرستان انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از