حالت تاریک
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

۲۰ گشت ویژه پلیس آگاهی فعال می‌شود

۲۰ گشت ویژه پلیس آگاهی فعال می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: درصدد احیای گشت‌های ویژه پلیس آگاهی در استان کرمانشاه هستیم و در این راستا ۲۰ واحد گشتی فعال خواهند شد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری امروز که در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید امنیت و آسایش خود را فدای آرامش مردم کنیم زیرا آنها شایسته ارائه بهترین خدمات هستند.

 

وی با بیان اینکه سال انتظامی از هفته فراجا آغاز می‌شود، افزود: شعار امسال هفته ناجا شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمت‌گذار است.

 

به گفته سردار حاجیان دلیل نام‌گذاری مذکور نگاه پلیس به مسأله قانون‌مداری و قانون‌گرایی است و پلیس به‌عنوان مجرای قانونی وظیفه اجرای قانون را دارد همچنین رعایت حقوق شهروندی بر عهده پلیس است.

 

فرمانده پلیس انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امنیت پایدار محصول قانون‌‌مداری است، خاطرنشان کرد: پلیس به‌عنوان ناظم قانون امنیت اجتماعی وظیفه برقراری نظم را برعهده دارد.

 

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه مسئولان نسبت به مردم وظایفی دارند، اذعان کرد: پلیس هم ضابط اجرایی و هم ضابط قضایی است و به ناهنجاری‌ها توجه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پلیس باید مراقب باشد که مساله به آسیب تبدیل نشود، افزود: در صورتی که روابطی معنادار میان پلیس و شهروندان برقرار شود، نظم و انضباط اجتماعی به معنای واقعی آن محقق خواهد شد.

 

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه امنیت محصول چند مولفه است، تصریح کرد: مردم باید نسبت به وظایف خود آگاه باشند و پلیس را تکیه‌گاه خود در حوزه قانون قرار دهند.

 

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: پلیس هم پاسخگو و هم مطالبه‌گر است و ضمن اینکه از شهروندان می‌خواهد که آنها قانون را رعایت کنند ضامن اجرای قوانین و مقررات خاصی است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه زمانی می‌توانیم احساس امنیت را افزایش دهیم که مردم با پلیس همراهی کنند، گفت: همراهی پلیس نقطه قوت یک جامعه پویا و امن است.

 

تلاش برای ارتقای امنیت در محلات 

 

وی افزود: در سال جاری درصدد هستیم امنیت محلات را از طریق معتمدین محله و پلیس افتخاری ارتقا دهیم.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس نباید تنها نظاره‌گر مرگ شهروندان باشد بلکه با توجه به ظرفیت‌های قانونی باید حکمیت کند.

 

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته ۵۱ نفر در محور بیستون به سنقر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند که پلیس در این راستا از همه نهادهایی که در جاده نقش دارند، مطالبه‌گری می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه پلیس در هر حوزه‌ای که مردم نارضایتی دارند، مطالبه‌گر است، عنوان کرد: فوت هر شهروند تبعات جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس ملزم به رعایت قانون است، تخلف از قانون هم پذیرفتنی نیست.

 

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: پلیس در برابر قانون‌شکنان به‌ویژه سارقان، خریداران اموال سرقتی و اراذل و اوباش سخت‌تر از گذشته برخورد می‌کند.

 

جمع‌آوری ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه 

 

وی با بیان اینکه پای وعده جمع‌آوری همه معتادان متجاهر در صورت فراهم‌آوری زیرساخت‌ها ظرف ۴۸ ساعت هستیم، افزود: تاکنون یک هزار و ۲۶۰ معتاد جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شده‌اند.

 

سردار حاجیان اذعان کرد: طی هفته نیروی انتظامی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و برپایی میز خدمت با حضور همه پلیس‌های تخصصی ضمن برگزاری نشست با اصناف و نمایندگان مجلس و افتتاح طرح‌های عمرانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

وی عنوان کرد: از طریق تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۷ تاکنون ۱۷۶ ماموریت اجرایی شده است برهمین اساس خواستار استمرار این مشارکت‌ها هستیم.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: آمار متلاشی شدن باندهای سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۶۹ درصدی حکایت دارد همچنین شاهد افزایش سه درصدی کشفیات سرقت در استان کرمانشاه هستیم.

 

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه عدم حضور پلیس در محل پس از برقراری تماس با نیروی انتظامی به‌معنای پایش نکردن موضوع نیست، گفت: موضوعات گزارش شده برای رسیدگی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

تشکیل باند اطلاعاتی برای سابقه‌داران در کرمانشاه 

 

وی از تشکیل باند اطلاعاتی برای افراد سابقه‌دار در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: به‌طور جدی درصدد کنترل هوشمند سارقان هستیم.

 

سردار حاجیان از کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت، کاهش ۲۱ درصدی سرقت مغازه، کاهش ۳۹ درصدی سرقت منزل و کاهش ۲۷ درصدی سرقت خودرو در استان کرمانشاه خبر داد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تقدیم ۵۱ شهید توسط پلیس، تصریح کرد: در راه تأمین امنیت مردم جان می‌دهیم و نسبت به افرادی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند مسئولیت داریم.

 

سردار حاجیان گفت: تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۱۷ درصد و شمار متوفیان ۱۵ درصد کاهش یافته همچنین شاهد افزایش ۳۰ درصدی آمار دستگیری معتادان متجاهر و ۱۴۰ درصدی خرده‌فروشان مواد مخدر هستیم.

 

وی افزود: میزان قاچاق کالا از نظر ارزش ریالی ۴۷ درصد در استان کرمانشاه افزایش یافته که البته مقرر شده با همکاری دستگاه‌ قضایی کالاهای مکشوفه آتش زده شوند تا اقتصاد کشور بیش از این آسیب نبیند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تردد یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی و افزایش ۳۰۰ درصدی تردد، اذعان کرد: در ایام اربعین پنج هزار و ۴۰۰ نیروی پلیس و ۴۰۰ واحد گشتی به‌کارگیری شد.

 

افزایش ۹۳ درصدی کشفیات جنایی

 

سردار حاجیان از افزایش ۹۳ درصدی کشف موضوعات جنایی خبر داد و گفت: درصدد رونمایی و احیای گشت‌های ویژه پلیس آگاهی هستیم و در این راستا ۲۰ واحد گشتی فعال خواهند شد.

 

وی از افزایش ۸۶ درصدی کشف جرائم اقتصادی و ۹۳ درصدی کشف جرائم اجتماعی، توهین، نشر اکاذیب و ایجاد احساس ناامنی در استان کرمانشاه خبر داد.

 

سردار حاجیان تصریح

کرد: کلاه‌برداری اینترنتی، هتک حیثیت، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها مهمترین جرائم در فضای سایبری بوده است.

 

وی افزود: استان کرمانشاه از نظر موارد بی‌حجابی وضعیت بهتری نسبت به استان‌های دیگر دارد اگرچه کشف حجاب جرم است و بر اساس لایحه مجلس عمل خواهیم کرد.

 

تشکیل پرونده‌های امنیتی برای دارندگان سلاح

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پاسخ پلیس در برابر افراد مسلح، مسلحانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای افرادی که سلاح جنگی در اختیار دارند، پرونده امنیتی تشکیل خواهد شد و حبس‌های طولانی‌مدت در انتظار آنها است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از