حالت تاریک
Image
Logo
شنبه, 14 مهر 1403
اجرای ۸۳ برنامه در راستای کنگره شهدای کرمانشاه
رئیس کمیته خدمت‌رسانی کنگره ملی شهدا خبر داد:

اجرای ۸۳ برنامه در راستای کنگره شهدای کرمانشاه

رئیس کمیته خدمت‌رسانی و مردم‌یاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۳ عنوان فعالیت در راستای کنگره ملی شهدای استان با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ میثم کلهر در نشست خبری ظهر امروز پنج‌شنبه که در سالن جلسات سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه شهادت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار است، اظهار داشت: این نظام پرچم‌دار جبهه مقاومت بوده و پرچم مبارزه با استکبار در دستان نایب برحق امام زمان (عج) حضرت امام خامنه‌ای است. 

رئیس کمیته خدمات‌رسانی و مردم‌یاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه افزود: ماندن در امتداد خط ولایت باعث عزت و افتخار است.

وی در ادامه گفت: حوزه هماهنگی خدمات‌دهی و خدمات‌رسانی به محرومان همگی بر عهده نیروهای بسیج سازندگی استان است و زحمات آن بر کسی پوشیده نیست.

کلهر گفت: تمام سازمان‌ها، ادارات و نهادهای استان علاوه بر وظایف اصلی خود در راستای رفع محرومیت نیز اقداماتی انجام می‌دهند اما وظیفه اصلی بسیج سازندگی رفع محرومیت است. 

وی ادامه داد: در کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده هر سازمانی وظیفه تخصصی خود را در حوزه مربوطه انجام می‌دهد در این راستا سازمان‌هایی همچون بسیج مهندسین، دانشجویی، دانش‌آموزی و اصناف حوزه‌های تخصصی مربوط به خود را برای انجام فعالیت در کنگره یادواره شهدای استان دارند.

کلهر افزود: در این رابطه تنها حوزه‌ای که به صورت عام در حال ارائه خدمات است که در زیر شاخه‌های مختلف تعریف می‌شوند و در کمیته‌های مختلف دخیل هستند، حوزه بسیج سازندگی است.

وی گفت: خدمات بسیج سازندگی تا پایان کنگره شهدای استان در اختیار مناطق محروم قرار خواهد گرفت، این سازمان فرصتی برای گروه‌های مردمی، جهادی، سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی ایجاد کرده است تا خدمات‌رسانی به محرومان انجام شود. 

وی گفت: با وجود حضور مستقیم سپاه، بسیج، ستاد اجرایی و بسیاری از سازمان‌ها در امر خدمات‌رسانی به مردم، تلاش شده تا این فعالیت انحصاری نباشد در حال حاضر بسیاری از کسانی که در مناطق محروم خدمات حمایتی دریافت می‌کنند عنوانی از سپاه، بسیج یا ستاد اجرایی را دریافت نمی‌کنند زیرا این خدمات با هدف کمک مردم و گروه‌های جهادی به آن‌ها صورت می‌گیرد.

کلهر گفت: از ابتدای تصمیم‌گیری برای برگزاری کنگره شهدا در استان کرمانشاه بسیج سازندگی برنامه‌هایی را به صورت مستقل از طریق بودجه‌ای که در اختیار داشت برای خود مشخص کرد، در این راستا نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز مبالغی را در اختیار بسیج سازندگی قرار داده‌اند.

این مسئول در ادامه مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان را تشریح کرد و گفت: از مهرماه سال گذشته که برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه در برنامه قرار گرفته تاکنون ۸۳ خدمت از سوی گروه‌های جهادی به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار استان ارائه شده است.

وی، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب نهضت کمک مؤمنانه به مناسبت‌های مختلف، اجرای پویش کاشت نهال به نام و یاد شهدا با کاشت یک‌ هزار و ۳۵۰ اصله نهال در دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه، افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی، توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان در مناطق محروم و ... را از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه از سوی گروه‌های جهادی عنوان کرد.

کلهر خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار، تعمیر و ساخت ۸۰ منزل مسکونی، آزادسازی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد استان و... از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان بوده است.

 وی همچنین بیان کرد: دیدار با خانواده شهدای جهادگر استان کرمانشاه، تشکیل ۱۱۳ صندوق قرض‌الحسنه بسیج، اشتغال‌زایی مستقیم ۱۱۵ نفر از دیگر برنامه‌های انجام شده در کمیته خدمات‌رسان و مردم‌یاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه بوده است.

کلهر گفت: ۸۶۵ نذر قربانی و توزیع آن بین نیازمندان، خرید ۲ هزار بسته کفش و لباس برای کودکان کار و بازمانده از تحصیل، ایجاد ۱۳ واحد زائرسرا در سرپل‌ذهاب، انجام ۱۷ پروژه آسفالت بین مزارع، برپایی ۱۶ بازارچه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی و مرمت و تعمیر ۳۵ مسجد نیز در یک‌سال گذشته انجام شده است.

وی همچنین به سایر برنامه‌ها از جمله طرح‌‌های لبخند مادری، نسیم احسان، راه ابریشم، طرح جهش تولید در دیم‌زارها، خانه دوست کجاست؟ در ایام نوروز، طرح شهید عجمیان با همکاری آموزش و پرورش، جشن وصال، اهدای جهیزیه، برپایی نمایشگاه برای فروش محصولات، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، کمک به بیماران سرطانی، راه‌اندازی ۷۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت پنج کیلووات، پویش همدلی و ... اشاره کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از