حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:

قرارگیری ۳۱ درصد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده

قرارگیری ۳۱ درصد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: ۳۱ درصد واحدهای مسکونی در شهر کرمانشاه در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، افشین یگانه امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تقسیمات مدیریت بحران به‌منظور نظارت و بازرسی از استان‌های مختلف چند قطب تعریف شده که در غرب کشور نیز این حیطه به استان همدان سپرده شده است.

 

وی با بیان اینکه مدیریت بحران استان همدان ناظر بر استان‌های کردستان و کرمانشاه است، افزود: هریک از استان‌های مذکور مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و طی این مدت نظارت بر استان کرمانشاه انجام شد.

 

یگانه با بیان اینکه در نظارت‌های به‌عمل آمده نقاط ضعف و قوت در حوزه مدیریت دیده شد، گفت: در نشست امروز مدیران عضو ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه هم حضور داشتند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، درباره شمار ساختمان‌های دارای بافت فرسوده، اذعان کرد: این آمار در دست بروزرسانی است با این حال ۳۱ درصد واحدهای مسکونی در شهر کرمانشاه در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته‌اند.

 

یگانه گفت: برخی از واحدهای مسکونی متراژ کمی دارند و برای بازسازی دچار مشکل می‌شوند با این حال درصدد ارائه بسته‌های تشویقی به ساکنان بافت‌های فرسوده هستیم که بر اساس آن منافع مالکان تأمین خواهد شد.

 

وی افزود: به دلیل قرارگیری در محدوده بافت تاریخی، میراث فرهنگی استان کرمانشاه مجوز بازسازی تعریض خیابان آیت‌الله مدرس تا مسجد جامع را صادر نکرد.

 

یگانه با تاکید بر اینکه بازنگری بافت‌های فرسوده به دستگاه‌های ذی‌ربط تکلیف شده، اذعان کرد: به دلیل اقتصادی بودن ساخت و ساز در مناطق فرسوده روبه افزایش است.

 

چاره‌اندیشی برای پیشگیری از وقوع سیلاب

 

وی درباره انجام اقدامات پیشگیری از وقوع سیلاب، عنوان کرد: از مرداد ماه و قبل از ارائه هشدار از سوی دادستان کرمانشاه، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای انجام اقدامات مقابله‌ای تشکیل جلسه دادیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اذعان کرد: بخش قابل توجهی از مسائل حوزه شهری و برون‌شهری با همکاری آب منطقه‌ای و شهرداری برطرف شد و نسبت به مقاوم‌سازی پل‌های مربوطه اقدام شد.

 

یگانه با بیان اینکه ظرفیت سدهای استان کرمانشاه متناسب با وقوع سیلاب پیش‌بینی شده، گفت: موضوع بازدید از رودخانه‌ها نیز در دست اقدام است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از