حالت تاریک
سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه:

«بیلوار» مسیر جدید گردشگری کرمانشاه می‌شود

«بیلوار» مسیر جدید گردشگری کرمانشاه می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه، گفت: بنا داریم تا بخش بیلوار را به‌عنوان یک مسیر جدید گردشگری در کرمانشاه معرفی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فردین زارعی در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری منطقه بیلوار، اظهار کرد: مقرر شده تا با بررسی و تلاش بیشتر مسیرهای گردشگری جدیدی در شهرستان کرمانشاه شناسایی و معرفی شود که می‌توان گفت گل سرسبد این منطقه بخش بیلوار است که متأسفانه تاکنون مغفول مانده است. 

وی افزود: این بخش از نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای قابلیت‌های کم نظیری است که باعث متمایز شدن آن شده است. 

رئیس میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: بیلوار یکی از بخش‌های مهم شهرستان کرمانشاه در همسایگی استان کردستان است که در جای‌جای آن آثار تاریخی و باغات و سراب‌های چشم‌نوازی را می‌بینیم که می‌تواند بهشت طبیعت گران باشد. 

وی عنوان کرد: پیشینه تاریخی غنی، جاذبه‌های گردشگری بکر و هنرهای سنتی خاص منطقه می‌تواند به بهترین شکل باعث رونق منطقه و تبدیل شدن به مسیر گردشگری مهمی در سطح استان شود. 

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا با ورود به بحث ثبت آثار تاریخی و طبیعی منطقه و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها و در پی آن اختصاص بودجه به این مهم بتوانیم قدمی در راه معرفی این بهشت زیبا برداریم. 

زارعی گفت: با تلاش‌ها و تعامل با بخشدار بیلوار در آینده‌ای نزدیک رویدادی مختص منطقه برگزار خواهیم کرد. 

وی افزود: دیگر جاذبه مهم گردشگری این بخش وجود امام‌زادگان و بقاع متبرک و برگزاری آئین‌های مذهبی ویژه منطقه است که قطعا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر باشد که باید بیشتر به آن توجه کرد. 

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از