حالت تاریک
استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

ضرورت تلاش مسئولان در اجرای فرهنگ بسیجی

ضرورت تلاش مسئولان در اجرای فرهنگ بسیجی

استاندار کرمانشاه گفت: مسئولان باید در اجرای فرهنگ بسیجی بکوشند و در خدمت‌رسانی نوکر مردم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، محمدطیب صحرایی امروز در اجتماع بزرگ نمایش اقتدار بسیجیان که در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اولین نکته‌ای که همه باید قدردان آن باشیم قدرشناسی از نعمت‌های بیکران الهی است که به ما مردم ایران به واسطه پایمردی و استقامت ایرانیان داده شده است.

 

استاندار کرمانشاه افزود: مردم ایران با پایمردی و استقامت خود جلوه‌های مبارکی از جهان اسلام و جهان بشریت را به جهانیان نشان داده‌اند.

 

وی گفت: بزرگترین نعمت الهی که در ایران اسلامی وجود دارد بهره‌مندی از حکومت الهی و حاکمیت صالحان در دوران کنونی است.

 

صحرایی ادامه داد: از آنجا که ما مفتخر به عنوان بسیجی هستیم و امروز با این عنوان دور هم جمع شده‌ایم باید آن را به عنوان یکی از جلوه‌های قدرشناسی در نظر بگیریم.


وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: در توصیه‌های معظم له به برادران و خواهران بسیجی یکی از مهمترین نکات و مطالبی که دائماً باید مورد توجه قرار گیرد و ایشان همیشه مورد تاکید قرار می‌دهند این است که بسیجی ماندن بسیار ارزشمندتر از بسیجی‌شدن است.

 

صحرایی گفت: این جمله مقام معظم رهبری که مهم‌ترین بالاترین و والاترین الگوی بسیج را شخصیت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام معرفی می‌کنند شاید برای فهم ما در زمینه شناخت واقعی از معنای بسیجی بودن است لذا با وجود چنین الگویی بسیجیان می‌فهمند که بسیجی بودن یک عنوان کلیشه‌‌ای نیست بلکه یک تفکر، اعتقاد و روحیه است که در تمام زندگی تلاش می‌کنند که این خط فکری را برای خود حفظ کنند.


استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس اولین نکته این است که بسیجیان تلاش کنند که بسیجی بمانند و این روحیه را در زوایای مختلف زندگی رعایت کنند الحمدلله در این جمع اقشار مختلفی از زنان و مردان بسیجی اعم از کارمند، کارگر، صنعتگر، معلم، خانه‌دار، دانشجو، کشاورز، شهری، روستایی و عشایر حضور دارند که همگی باید تلاش کنند در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی روحیه و تفکر بسیجی را برای خود نگه دارند.

 

وی افزود: نکته دوم حضرت آقا تاکید می‌کنند که بسیجی بدون اینکه دچار روحیه تفاخر و غرور شود باید قدر خود را بداند.

 

صحرایی گفت: یک جوان بسیجی باید قدر نعمتی را که خدا به او هدیه کرده بداند این نعمت بزرگ زندگی در سایه نظام اسلامی و داشتن افتخار به عنوان مدافع اسلامی و عنوان تفکر اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته سوم که همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که اگر از بسیجیان بپرسند که چرا بسیجی شده‌اند و از چه چیزی می‌خواهند دفاع کنند و در برابر چه چیزی می‌خواهند دفاع کنند پاسخ روشن به این سوال در دو نکته نهفته است. یک، شناخت جایگاه تفکر بسیجیان که همان دوست شناسی و دوم دشمن شناسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 

صحرایی اذعان داشت: برادر و خواهر بسیجی هم برای خودش و هم برای جامعه اسلامی‌اش باید الگوی دوست شناسی و دشمن شناسی باشد.

 

وی ادامه داد: اگر کسی بسیجی باشد اما دوست و دشمن خود را نشناسد در معرض آسیب‌ها و خطرهای سنگینی قرار می‌گیرد و آیات و روایات و سفارشات مکرر بزرگان و رهبران تفکر بسیجی به بنده و شما تاکید می‌کند که هر کس که بسیجی است باید دوست و دشمن خود را به خوبی بشناسد.

 

این مسئول گفت: اگر اطراف ما در زندگی درون کشور و برون کشور دوست و دشمن خود را نشناسیم خودمان و جامعه ما در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیری قرار می‌گیریم.

 

صحرایی تصریح کرد: ما در شرایطی داریم الان در امنیت با هم صحبت می‌کنیم که برادران و خواهران ما در نقاط مختلفی از جهان اسلام زیر شدیدترین حملات وحشیانه دشمنان ما قرار گرفته‌اند.

 

وی گفت: اگر امروز ما با قلب و زبان و رفتار خودمان با دشمنان جهان اسلام خط‌‌‌ کشی روشن و مقابله آشکار نداشته باشیم نمی‌توانیم خودمان را بسیجی معرفی کنیم.

 

صحرایی عنوان کرد: در شرایط فعلی هر کس بسیجی‌تر است برای رضای خداوند بیشتر به مردم خدمت می‌کند و برای عمران و پیشرفت بیشتر تلاش می‌کند و همچنین برای ابراز دشمنی باید بیشتر تلاش کند.

 

وی در پایان با اشاره به اداره عالمانه استان تاکید کرد: مسئولان باید در اجرای فرهنگ بسیجی بکوشند و در خدمت‌رسانی نوکر مردم باشند

ضرورت تلاش مسئولان در اجرای فرهنگ بسیجی
ضرورت تلاش مسئولان در اجرای فرهنگ بسیجی
ضرورت تلاش مسئولان در اجرای فرهنگ بسیجی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از