حالت تاریک
فرماندار کنگاور خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۸ پروژه در کنگاور

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۸ پروژه در کنگاور

فرماندار کنگاور گفت: ۴۸ پروژه طی هفته دولت در شهرستان کنگاور در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۴ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

ایرج صادقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اعتبار این پروژه‌ها را ۱۲۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری خواهند رسید. 

وی تاکید کرد: هفته دولت فرصتی است که ما مسئولان باید غنیمت بشماریم از این نظر که بتوانیم خدمات نظام و دولت را برای مردم تشریح کنیم. 

فرماندار کنگاور در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دولت در شهرستان کنگاور پرداخت و افزود: در حوزه ورزش و جوانان دو پروژه چمن مصنوعی در گودین و فش وجود دارد که هرکدام با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلبون تومان به بهره‌برداری خواهند رسید. 

وی باشگاه سوارکاری در روستای قره‌گزلو را از دیگر پروژه‌هایی خواند که با سرمایه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود. 

صادقی ادامه داد: یک طرح هم در حوزه جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده که عبارت است از افتتاح شرکت تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی و عرقی‌جات که با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی برای ۱۰ نفر در شهرک صنعتی کنگاور افتتاح خواهد شد. 

احداث مرکز جامع سلامت با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در روستای قارلق بزرگ از دیگر پروژه‌هایی بود که صادقی آن را در دستور کار دولتمردان کنگاور برشمرد. 

فرماندار کنگاور یادآور شد: در حوزه شهرداری‌ها نیز شهرداری گودین آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر شهری را با اعتبار ۶ میلیارد تومان و شهرداری کنگاور هم پروژه هدایت و دفع آب‌های سطحی را در بلوار شهید چمران با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به طول یک کیلومتر، اجرای موزائیک فرش به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۸۰۰ میلیون را در دستور کار دارد. 

وی به اقدامات انجام شده در حوزه آبفا نیز اشاره و اذعان داشت: در حوزه آبفا هم اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه از اول سال تاکنون سه حلقه چاه آب شرب حفر شده که حدود ۸۰ لیتر بر ثانیه تولید دارند که چاه حسن‌آباد و چاه شماره یک سلیمان‌آباد وارد مدار شده و چاه شماره دو سلیمان‌آباد هم ظرف ۴۸ ساعت آینده وارد مدار می‌شود. 

افتتاح درمانگاه استیجاری تأمین اجتماعی در کنگاور 

فرماندار کنگاور در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تأسیس درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان کنگاور گفت: اقدامات و پیگیری‌های لازم برای فراهم شدن زمین مورد نیاز به منظور ساخت این درمانگاه انجام شده، جواب استعلامات آمده و قرار شد پیگیری‌هایی برای آماده‌سازی سند هم انجام شود. 

صادقی ادامه داد:   همزمان با این اقدامات، پیگیری‌های لازم برای فراهم کردن مکان استیجاری به منظور برپایی درمانگاه تأمین اجتماعی انجام شد و طی صحبت‌هایی که با معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفت ان‌شاءالله در روز پرستار شاهد افتتاح درمانگاه استیجاری تأمین اجتماعی در شهرستان کنگاور خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه چارت سازمانی و استخدامی‌های مرتبط با درمانگاه هم انجام گرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با احداث این درمانگاه حدود ۲۷ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و تبعه تأمین اجتماعی می‌توانند از خدمات رایگان آن در شهرستان کنگاور استفاده کنند. 

فرماندار کنگاور با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست افتتاح در هفته دولت، گفت: در حوزه بخشداری هفت طرح اصلاح معابر روستایی در روستاهای قارلق بزرگ، طاهرآباد، کوچه، ده‌کهنه، شکرآب، حسین‌آباد و خلج‌رود افتتاح خواهد شد. 

وی افزود: در حوزه مخابرات نیز موضوع فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت و مدیرعامل شرکت زیرساخت مخابرات استان و شرکت آسیاتک را دعوت کردیم که حفاری‌ها را شروع کردند و فیبر نوری هم یکی از طرح‌هایی است که با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در شهرک آموزگار، بسیج و حسن‌آباد افتتاح خواهد شد. 

افتتاح پروژه آب‌رسانی به روستاهای شکرآب همیانک، عباس‌آباد، مجتمع قزوینه که شامل توشمالان، قاسم‌آباد و قزوینه است، پیگیری برای گازرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار و معرفی شهرستان کنگاور به عنوان شهرستان سبز، احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در روستای رستم‌آباد کوچک نیز از دیگر اقدامات و پروژه‌هایی بود که فرماندار کنگاور به آن اشاره کرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از