حالت تاریک
امامان جمعه استان کرمانشاه مطرح کردند؛

تبیین شخصیت جهان‌شمول امام خمینی(ره)

تبیین شخصیت جهان‌شمول امام خمینی(ره)

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به تبیین مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) پرداختند و ایشان را شخصیتی جهان‌شمول دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در آستانه سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب به تبیین ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداختند.
 

وصیت‌نامه حضرت امام(ره) جهان‌شمول است 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: دغدغه‌ها و مطالبات جدی امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، آگاهی همگانی به‌خصوص جوانان از بینش، نگرش، روش و منش حضرت امام خمینی(ره) و شناخت شاخص‌های راه انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان است. 

وی افزود: رهبر انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان می‌فرمایند شما که امام راحل را ندیده‌اید امروز مخاطب ایشان هستید نظر، روش و منش امام در همین مطالب و بیانات و وصیت‌نامه ایشان مشهود است، امام مجسم و اصول انقلاب اسلامی در همین وصیت‌نامه، بیانات و گفتارها است که پایه‌ها و ستون انقلاب هستند. 

امام جمعه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) جهان‌شمول است و همان‌گونه که خود امام راحل در وصیت‌نامه عنوان کرده‌اند وصیت‌نامه‌شان فقط مختص مردم ایران نیست بلکه توصیه به همه ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهبی است. 

دنیای استکبار در مقابل حضرت امام خمینی(ره) سر فرود آورد

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌رضا اکبری، امام جمعه سنقروکلیایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان، ضمن اشاره به سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: این روز شاید از جهت داغی که بر دل امت اسلام نشست در عصر حاضر شبیه و مانندی ندارد در مقابل حضرت امام راحل، دنیای استکبار سر خم کرد سر فرود آورد این داغ را ما تحمل کردیم. 

امام خمینی(ره) جدایی‌ناپذیری دین از سیاست را نشان داد 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت شهدای خدمت و شهدای قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲، اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بود. 

امام جمعه هرسین افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی ممتاز و دارای ابعاد مختلف بودند و تک‌بُعدی نبود در واقع امام خمینی(ره) جدایی‌ناپذیری دین از سیاست را نشان داد و ثابت کرد که می‌شود سیاستمداری ارزنده و در عین حال در جایگاه مرجعیت بود. 

رضایی خاطرنشان کرد: برخی‌ها بعد از امام خمینی(ره) درصدد تحریف مشئ‌ او آن‌چنان که خود می‌خواستند بود، یکی از رسالت‌های سنگین ما تبیین اندیشه و تفکر ایشان است، امام راحل تا آخرین لحظه عمر خود از استکبارستیزی دست‌بردار نبود و در همان دوران سخت جنگ تحمیلی با قاطعیت بیان می‌کرد که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» وظیفه همگانی ماست که در نسل بعد از امام(ره) روشنگری کامل صورت گیرد. 

وی اذعان داشت: دشمنان در آن زمان این‌گونه القاء می‌کردند که با ارتحال امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی هم از بین خواهد رفت و حتی برخی از رسانه‌ها در دهه ۷۰ این‌گونه القاء می‌کردند که تفکرات و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را از این به بعد در موزه‌ها باید جستجو کرد ولی همه دیدند که بعد از ارتحال امام کسی سکاندار نظام شد که به خوبی مشکلات کشور را مدیریت کرد و این کشتی از گردنه‌های سختی به سلامت عبور داد و همه این موارد جایگاه ولایت فقیه را برای ما تفهیم می‌کند. 

شعله خشم آزادی‌خواهان جهان مدفن رژیم صهیونیستی 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی(ره)، بیان داشت: انتخاب درست مجلس خبرگان در انتخاب رهبری دیراندیش، شجاع و زیرک است که این کشتی طوفان‌زده را به ساحل رساند. 


امام جمعه کنگاور گفت: امروز شاهدیم که در قلب آمریکا که پدرخوانده رژیم صهیونیستی است فریاد آزادی‌خواهی سر داده می‌شود که نشان‌دهنده شعله‌ور شدن این قیام است و آزادی خواهان جهان رژیم صهیونیستی را در شعله‌های خشمشان دفن خواهند کرد. 

حضور گسترده در مراسم ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد خواهیم داشت

ماموستا محمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با تسلیت رحلت رهبر کبیر انقلاب(ره) گفت: ایام مهم رحلت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد را پیش‌رو داریم، ان‌شاءالله مسلمانان حضور حداکثری در مراسمات را خواهند داشت و به خوبی از این دو یادآور تجلیل خواهیم کرد.

امام جمعه جوانرود افزود: از کاسبان و بازاریان می‌خواهیم با مشتریان و مردم صادق و راستگو باشند و در فروش اجناس به آن‌ها نهایت تعامل را داشته باشند، همچنین از مسئولان خواست که به وعده‌های خود عمل کنند مبادا در میان مردم به دروغگویی شناخته شوند.

خط فکری سیدالشهدای خدمت باید حفظ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان دالاهو، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز به فرمایش گوهربار رهبری نظام می‌رسیم که فرمودند هر اتفاقی هم که بیفتد کشور چرخه حرکت خود را پیش خواهد برد و هیچ خللی در این حرکت ایجاد نخواهد شد و این به برکت وجود ولایت و شخص مقام معظم رهبری در این کشور است. 

امام جمعه دالاهو اذعان کرد: برادران و خواهران عزیز ما اکنون در روزهایی قرار داریم که کمتر از ۳۰ روز دیگر انتخابات چهاردهمین رئیس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش است و این یک مقداری باید حساسیت‌ها را زیاد کند و باید با دقت‌نظر بیشتری مسائل را پیش ببریم. 

وی گفت: زمان در حال ورق خوردن است و به سرعت پیش می‌رود اما چند چیز را نباید در این زمان باقی‌مانده فراموش کنیم اول اینکه خط فکری سیدالشهدای خدمت به مردم ایران و رئیس جمهور دولت انقلابی باید حفظ شود و این خط فکری است که برگرفته از مکتب امامین انقلاب است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از