حالت تاریک
نارضایتی مردم یک شهرستان مرزی از نبود زیرساخت؛

انتظاری به وسعت ۱۰۰متر آسفالت در جاده جوانرود!

انتظاری به وسعت ۱۰۰متر آسفالت در جاده جوانرود!

نبودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه یک شهرستان مرزی چالشی جدی است که گاهی وسعت آن به انجام تنها ۱۰۰ متر آسفالت آن هم در سطح جاده می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ده‌ها خانوار ساکن در محله قرکه و دانش‌آموزان مدارس بوستان و عصمت شهر جوانرود خواستار آسفالت تنها ۱۰۰ متر راه دسترسی به این مسیر هستند.

انجام تنها ۱۰۰ متر جاده دسترسی به دبستان‌های بوستان و عصمت که به صورت دو شیفت دایر است و سکونت ده‌ها خانوار در این محله مطالبه‌ای است که گوش مسئولان شهر بدهکارش نیست.

مرادی؛ یکی از اهالی این محله می‌گوید: اهالی این محله و دانش‌آموزان مدارس بوستان و عصمت به ناچار در فصل تابستان گرد و خاک و در پاییز و زمستان با گل و لای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی می‌افزاید: سال‌ها است پیگیر آسفالت این ۱۰۰ متر جاده خاکی هستیم  که تاکنون از سوی شهرداری اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

ویسی؛ یکی دیگر از ساکنان محله قرکه نیز می‌گوید: این ۱۰۰ متر جاده دسترسی پایین از مسکن مهر مولوی و در محله قرگه که یکی از محله‌های قدیمی و پرجمعیت شهر جوانرود است که همواره مورد بی‌مهری واقع شده است.

این شهروند جوانرودی  با ابراز تاسف  می‌افزاید: شهرداری برای جلب توجه مسئولان، برای جاده سلامت که در حاشیه شهر قرار دارد، هزینه می‌کند اما نسبت به انجام ۱۰۰ متر آسفالت در این محله به‌عنوان یکی از محله‌های قدیمی شهر،   بی‌تفاوت است.

وی تصریح کرد: البته هیچ‌کسی منکر این نیست در جاده سلامت کارهای عمرانی انجام گیرد بلکه انتظار داریم که کار برای رضای خدا نه  در جهت اهداف دیگران باشد.


شرایط جوی اجازه انجام کارهای عمرانی را نمی‌دهد
هوشیار امامی؛ شهردار جوانرود هم در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، به شرایط نامساعد جوی اشاره کرد و گفت:  با توجه به شروع فصل زمستان و بارش‌های هفته گذشته بتن‌ریزی و آسفالت کوچه و خیابان‌ها و انجام کارهای عمرانی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: به دانش‌آموزان قول خواهیم داد اکنون نسبت به شن‌ریزی این مسیر اقدام کنیم تا به صورت موقت از گل و لای مسیر کاسته شود و پس از فصل سرما بتن‌ریزی یا انجام آسفالت صورت بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، فراهم‌سازی زیرساخت‌های اولیه آن هم در نقاط شهری حداقل انتظار شهروندان از شهرداری است که البته در شهر مرزی جوانرود مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از