حالت تاریک
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) مطرح کرد:

ایمان و عمل‌صالح رمز ماندگاری مقام بی‌بدیل حاج‌قاسم

ایمان و عمل‌صالح رمز ماندگاری مقام بی‌بدیل حاج‌قاسم

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: رمز ماندگاری مقام بی‌بدیل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اخلاص، ایمان و عمل صالح بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»، سردار بهمن ریحانی صبح امروز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در ایام میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم پیامبر اسلام به وجود این بانوی گرامی افتخار می‌کرد و هرجا که این خانم وارد می‌شد به احترام او از جای برمی‌خاست و او را بر جای خود می‌نشاند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: آیه تطهیر در مقام حضرت فاطمه(س) و فرزندان ایشان نازل شده است.

 

وی گفت: همچنین در این ایام میلاد حضرت امام(ره) را داریم فرزند صالح فاطمه زهرا(س) که عزت، افتخار، بزرگی، خودباوری، شناخت صحیح از دین و مبارزه با استکبار را برای ملت ایران و ملت‌های جهان به ارمغان آورد.

 

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: بر اساس تفکر و فرهنگ امام است که امروز جنبش‌های حق‌طلبی و خیزش‌های دفاع از مظلوم در تمام دنیا به پا خاسته‌اند.

 

وی با بیان اینکه امروز در سالگرد تاریخ ابرمرد و ابر آرمانی هستیم که منشأ تاریخی جدید شده است، افزود: حاج قاسم یک فضای جدید را نه فقط به کشور ما و یا غرب آسیا و خاورمیانه بلکه به تمام دنیا عرضه کرد.

 

وی ادامه داد: امامین انقلاب مکرراً فرمودند که مسئله اول جهان اسلام فلسطین است، شاید در سال‌های پیشین این گفته خیلی به چشم جهانیان مشهود نبود اما با تدابیر و راهبردهای مقام معظم رهبری و اقدامات سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی فلسطین حقاً به مسئله اول جهان مبدل شده است. 

 

سردار ریحانی تصریح کرد: حاج قاسم دست آزادگان فلسطینی را برای مبارزه پر کرده و آنها را آموزش داد او گروه‌های مقاومت را در مسیری قرار داد که اکنون به این نقطه رسیده‌اند رهبران حماس بارها از حاج قاسم به عنوان شهید قدس یاد کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم مسئول جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر بود، اذعان داشت: ایشان صحابی به تمام معنای پیامبر و ائمه بود و تصویری درست از صحابی آگاه و با ایمان در ذهن همگان ایجاد کرد.

 

سردار ریحانی با بیان اینکه سخنان، افکار رفتار و کردار او ما را به فضایل اصحاب و یاران آگاه نزدیک‌تر کرد، گفت: او به ما یاد داد که در خاکریز اول با دشمن بجنگیم و خطوط مقدم را رها نکنیم او زینت ولایت بود.

 

وی با بیان اینکه ایشان سال‌ها در میدان نبرد بود و زخم خورده اما مهربان و نرم‌خو بود، گفت: عطر وفاداری در وجود حاج قاسم متجلی بود، حاج قاسم صاحب فضل بود و فضل در او رشد کرده بود او هم رشید بود و هم رشد یافته و هیچگاه میدان جهاد را ترک نکرد.

 

سردار ریحانی ادامه داد: تمام این موارد نه بازی با کلمات است و نه ستایش و ادبیاتی خاص؛ این صفات همه واقعیت‌هایی هستند که بر قلب تمامی زنان و مردان این کشور نقش بسته‌اند.

 

وی با بیان اینکه رمز ماندگاری این مقام بی‌بدیل ایمان و عمل صالح است، گفت: همانند بلوری از عطر هنگامی که خون عزیزش بر زمین ریخته شد عطر دل‌انگیز شهادتش سرتاسر ایران، خاورمیانه و بسیاری از کشورها و ملت‌های آزاده جهان را در بر گرفت. 

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: او در مقابل جهادش هیچگاه اجر و پاداشی طلب نکرد، درود خدا بر حاج قاسم و مکتب حاج قاسم و سلام و درود خدا بر ملت ایران که پاسدار مکتب شهید سلیمانی هستند تا آیندگان هیچگاه رشادت‌های این بزرگ مرد بی‌بدیل را از یاد نبرند.

ایمان و عمل‌صالح رمز ماندگاری مقام بی‌بدیل حاج‌قاسم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از